Er werd een pzar jaar geleden gezegd dat er 1 oplaadstekker zou komen voor alle telefoons, wanneer komt die?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Telefoons

Het beste antwoord

dat is iets wat je natuurlijk niet van de ene op de andere dag kunt invoeren. De telefoons moeten namelijk de nieuwe aansluiting hebben.

Er is toen afgesproken om micro-usb te hanteren en je ziet inderdaad dat steeds meer fabrikanten deze aansluiting gaan gebruiken. Het is echter een vrijwillig iets van fabrikanten en het is voor consumenten geen ding waar hun keuze op gebaseerd zal zijn. De vraag is dus of fabrikanten het de moeite waard vinden om hun eigen ontwikkelde standaard aansluiting in te willen ruilen voor microusb.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Dat zal waarschijnlijk nooit gebeuren. Apple houdt vast aan eigen systemen e.d.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
mijn nokia n97 heeft hem al. Oplader gaat in usb ingang
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In principe is afgesproken dat voor de EU vanaf dit jaar er alleen nog mobieltjes met de standaard micro USB aansluiting op de markt mogen worden gebracht.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het word al ingevoerd, maar imdat telefoons vaak een of twee jaar van te voren worden bedacht, zijn ze er niet meteen. Ook werkt Apple (nog) niet mee.