volgens mij op de zwarte marktin beverwijk
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Probeer deze site, heb er geen ervaring mee maar je kan door middel van een download je telefoon simlock vrij maken.

Weer wat geleerd.

Succes!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Of op de plaatselijke markt... Of kijk eens op Marktplaats in jouw regio...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bedoel je un-locken voor de pincode of un-locken in de vorm van simlock vrij maken?

Toegevoegd na 1 minuut:
Als je abbonement is afgelopen kan je namelijk naar de winjkel gaan waar je de telefoon hebt gekocht, hun kunnen hem dan simlock vrij maken!!!

Dit kan je ook zelf door bepaalde codes te gebruiken of met unlock tools. Maar denk niet dat ik op deze site linkshierna mag plaatsen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je de sim-lock bedoelt dan even het volgende:

De sim-lock is een systeem om te zorgen dat je bij je oorspronkelijke aanbieder blijft, op het moment dat je een simkaart van een andere telefonieaanbieder plaatst zal deze door de lock niet werken.

De sim-lock kan eraf. Er zijn verschillende methodes om een sim-lock op een toestel te krijgen, daarnaast zijn er verschillende toestellen die op verschillende manieren werken. Afhankelijk van welke methode er is gebruikt om de lock te bewerkstelligen en afhankelijk van het type toestel kan het noodzakelijk zijn om speciale software te gebruiken, al dan niet gecombineerd met een datakabel om de lock eraf te krijgen. Soms is het ook mogelijk door een bepaalde code op een bepaalde manier in te toetsen op je toestel.

Alle telefonieaanbieders moeten je overigens gratis behulpzaam zijn bij het verwijderen van de sim-lock nadat je het toestel een jaar in je bezit hebt. Dit heb ik zelf onlangs met een Hi toestel gedaan die meer dan een jaar oud was, dat was een kwestie van een formulier invullen op de website en korte tijd daarna kreeg ik per e-mail instructies om mijn toestel sim-lockvrij te krijgen met behulp van een code die specifiek voor dat toestel bedoeld was (gebaseerd op het i-meinummer, dat is het serienummer van het toestel). Na een paar simpele handelingen was de lock eraf en kon ik andere simkaarten gebruiken in dat toestel.

Als je je sim-lock eraf wilt hebben voordat het jaar voorbij is kan het zijn dat je telefonieaanbieder je er wel bij wil helpen, maar ze zullen daar dan kosten voor in rekening brengen. Bij bepaalde mensen op bijvoorbeeld de hier al genoemde Zwarte Markt in Beverwijk, maar ook bij bepaalde telefoonwinkels kunnen ze je toestel ook unlocken, vaak ook tegen een vergoeding.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Prima antwoord! +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja maar wel heel lang om iets zeer eenvoudigs te zeggen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Had wat korter gekund, ben ik met je eens, het zou wel lastig zijn als het antwoord verder goed is maar onvolledig, stel de vraagsteller heeft zijn toestel al meer dan een jaar, dan hoeft hij / zij natuurlijk niet te gaan lopen prutsen met de Afghaan op de hoek of de Zwarte Markt, de telco (telephone company) moet dan namelijk kosteloos zorgen voor de unlock. Vandaar dat ik het wat uitgebreid heb gesteld. Maar gelijk heb je, hier en daar kan ik wat korter zijn (ook bij andere antwoorden).
10 euro op de markt
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Op de markt in Rotterdam €30.- Jammer!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hihi hier een tientje.
ze spreken geen woord nederlands en je moet je telfoon in de handen duwen met 10 euro en dan snappen ze het :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
haagse markt, 5 euro.