Wat is de maximale transmissiesnelheid van dit GPRS-telefoontoestel ? (uitgedrukt in Kbits)

Een klant beweert niet de juiste transmissiesnelheid te behalen als hij z'n emailtjes wil lezen. Het toestel heeft de volgende specificaties:
GPRS-codering van 21,5 Kbits,vier tijdssloten voor een downlinkverbinding en één tijdslot voor een uplinkverbinding. Hij beweert maar de helft te halen met dit toestel.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Telefoons

Antwoorden (1)

De maximale snelheid is bijna aleen maar te halen onder idealen omstandigheden, wat helaas nooit zal voorkomen. Het weer is bijv van groten invloed op het signaal. Ook de bebouwing, hoogspanningsmasten, soort toestel enz.
Kijk anders eens samen met de klant op een test site zoals bijv. www.speedtest.nl(of .net).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
speedtest.net is best aardig om te testen, maar veel hangt ook af van de server die men kiest om de verbinding mee te testen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je een goede meting wil hebben zal je een gemiddelde moeten meten. Dus meerdere metingen verrichten en dan de resultaten optelen en delen door de aantal metingen.
Bij (het toenmalige) Essent kabelcom deden we dat via speedtest.nl.
Een exacte meting is sowiezo niet te doen, omdat op het ene moment de server nauwelijks belast is en het ander moment druk kan zijn.