Je kunt bijvoorbeeld iedereen een mailtje sturen of een sms-je :P dat je dit niet meer wilt en dat ze gewoon moeten bellen of mailen.
Toegevoegd na 3 minuten:
Misschien dat de volgende link iets voor je is/je verder kan helpen?
http://www.telecomvergelijker.nl/thread/14432
Dan ben ik nog wel ff bezig... Ik krijg nogal veel SMS-jes (die ik zelden lees) veel te onhandig vind ik dat. Ik gebruik mijn GSM enkel om te bellen en om gebeld te worden.
06 juli 2009 12:39
Ach, het is 1 keer wat extra werk, om de sms-jes uit te pluizen en als je dan iedereen een mail hebt gestuurd, heb je er, als het goed is, geen last meer van! ;-) Ik hoop, dat je in ieder geval wat aan de link hebt!
Je kunt hiervoor het beste even met de klantenservice van je mobiele provider bellen. Als het mogelijk is, zijn zij degenen die het voor je kunnen doen. Of het echt kan weet ik niet..
Het is wel degelijk mogelijk. Ik heb er weleens geexprimenteerd en het werkt ook nog. Ik probeerde echter alleen de uitgaande te blokkeren maar deze code werkt zowel in en uitgaand.
- ontvangst SMS berichten * 35 * password * 16 #
- opheffen blokkade # 35 * password * 16 #
- Status blokkade * # 35 * 16 #
Standaard password staat bij de meeste providers waarschijnlijk op 0000.
Bron: Mobilogie.com
Als je alleen de welkomstsmsjes in het buitenland wil blokkeren kun je het beste met de klantenservice van je provider bellen. Vodafone zette het een paar jaar geleden zo uit voor zowel mn abo als mn prepaid
Doen wat ik ook heb gedaan: die GSM de deur ( je zak ) uit en er nooit meer een aanschaffen. De mensen die met belangrijke dingen kunnen komen weten mij toch wel te bereiken. Heus t valt echt wel mee.... sterker nog.... een aanrader.