Kun je in een simlock toestel wel een andere simcard van dezelfde provider (prepaid) plaatsen?

door nummeroverdracht op een andere provider werd de sim onbruikbaar. De nieuwe sim van de nieuwe provider werd niet geaccepteerd, moest dus een ander toestel erbij nemen. ik wil nu graag het oude mobieltje voor de kids gaan gebruiken, prepaid is dan makkelijk. Simlockvrij maken lukt niet, er klopt iets niet met het toestelmodel en ik kreeg het via een actie op werk, kan dus niet naar de winkel verhaal halen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Telefoons

Het beste antwoord

Het kan, maar hoeft niet. Dit zul je echt moet uitproberen.
Als het in eerste instant ook een prepaid toestel was zul je er geen probleem mee ondervinden.

Echter kan het toestel beveiligd zijn met 2 simlock codes.

- een provider lock
De lock om te voorkomen dat je een ander netwerk in het toestel kan gebruiken

- een provider en product lock
Dan kun je echt alleen een prepaid kaart van hetzelfde netwerk in een predaid gelockt toestel gebruiken.

Wat je kunt doen is in de winkel vragen of ze willen kijken met een test SIM of dit werkt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ja dat kan zolang het inderdaad maar van dezelfde provider is kun je gewoon het kaartje in een simlock toestel doen en werkt het ook
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Meestal wel.