Op welke manier kan ik het handigst en goedkoopst bellen met mijn mobiele telefoon vanuit de VS?

Binnenkort ga ik 10 dagen naar Boston, VS. Omdat ik samen met m'n broer daar wat tripjes ga maken (o.a. New York), en mijn vrouw en kinderen thuis blijven, wil ik ze op de hoogte houden van de beslommeringen.
Nu heeft m'n broer wel Skype op z'n appartement, maar onderweg wil ik ook eens kunnen bellen (bv in Boston zelf). T-Mobile vraagt vast de hoofdprijs voor gesprekken naar vaste telefoons in Nederland. Is er een alternatief in de vorm van een prepaid kaart of iets dergelijks?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Telefoons

Het beste antwoord

Ik heb wel een antwoord voor je, maar het is niet met mobiel.
Als ik naar het buitenland ga, geef ik aan mijn man het tel nr van het hotel waar ik ben en het kamernr. Hij belt me dan via een 0900 nr.

Zie http://www.belslim.nl/ en klik op 'hoe werkt het'.
Het lijkt moeilijk, maar het is heel makkelijk.
De persoon in Nederland belt een 0900 nummer, dat klinkt duur, maar naar Amerika is het soms maar 1 cent per minuut. Als er verbinding is met het 0900 nr, draai je het nr in Amerika. Je betaalt dus voor de verbinding, doordat je voor het 0900 nr betaalt. Je kan dit het beste met een vaste telefoon bellen, anders kunnen mogelijk andere tarieven gelden.

Ik heb goede ervaringen met http://www.belbob.nl/index_tarieven.htm maar ook met http://www.goedkoopbellen.nl/nl/index2.php

Via Belbob is het tarief naar Noord Amerika wisselend, soms is het 2,8 cent per minuut, 's avonds is het nog maar 1 cent per minuut.

Je zou, als je ergens bent, bij je broer thuis, of in een hotel, een smsje kunnen sturen (50 cent) met het nummer waar je bereikbaar bent, en een eventueel kamernr, en dan kan je vrouw je daar bellen voor 1 a 3 cent per minuut. Als je dan een uur met elkaar belt, ben je alles bij elkaar dus gemiddeld 1 euro 70 kwijt.
Als je 3 minuten mobiel belt, ben je dat ook al kwijt, denk ik zo.
Als je op dat nr bereikbaar blijft, kan je de volgende keer gewoon thuis 1 keer de telefoon laten overgaan, ten teken dat je weer bij de telefoon zit. Dan kost het je geen smsje.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Volgens mij kan je beter daar een telefoonkaart kopen. Ben je allengs goedkoper uit denk.
13 jaar geleden
Beetje afhankelijk wat voor toestel je hebt. In de VS malen ze gebruik van een ander GSM netwerk. Dus met een mobiel met 800/1600 netwerk red je t niet. Smartphones als BB en Iphones zijn wel geschikt. Check bij 'betere' telefoonwinkel. Evt Simlock vrij maken en in de VS een prepay simkaart kopen. Bij meeste autoverhuurbedrijven in de VS kan je tegenwoordig voor een redelijk bedrag een mobiel & abo huren.
Heb je een smartphone, deze aan je partner geven en in de VS een smartphone huren en 'pingen'.