Ik wil mobiel kopen boor mijn dochetr van 10 , ze wil graag een htc smart net als haar klasgenoten , is dat verantwoord ?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Telefoons
1.3K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ze wil graag een mp3 en smsen en bellen , maar ik wil zeker geen abbo voor haar afsluiten , gwn een prepaid . Ik wil haar ook kunnen bellen-smsen als ze ergens naar toe gaat .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Smsen en bellen zijn zo ongeveer de basisfuncties van een telefoon en mp3 hebben de meeste nu ook wel, daar is echt geen htc smart voor nodig.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als ze dat wilt kan je ook gewoon zo een oude nokia kopen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ze wilt gewoon mee doen aan de mode xD. Ik zou zo'n mobiel net te duur vinden voor iemand van 10. Je kan beter beginnen met een lelijk oud ding.

Antwoorden (20)

Op zo'n leeftijd vind ik zo'n telefoon echt té veel van het goede! Ik zou een andere kiezen..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je moet haar niet te veel verwennen, ik kreeg mijn mobiel op de middelbare school, ik denk echt niet dat een 10 jarige er vaak me belt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee. En anders gewoon prepaid en zelf laten betalen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou wachten tot ze naar de middelbare school gaat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, ik vind het nergens voor nodig dat een 10-jarige uberhaupt een telefoon heeft .... maar dat is mijn mening
13 jaar geleden
ik zou 't niet doen,
best een dure telefoon en ik denk dat ze nog buiten speelt met vriendinnetjes en dan kan ze 'm makkelijk kwijtraken of laten vallen.
ik denk dat ze nog iets te jong is om de waarde van die telefoon te begrijpen.

Toegevoegd na 52 seconden:
mijn stiefbroertje van 10 wou ook heel graag een telefoon maar het enige wat hij doet is 'm om de paar maanden opladen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vraag aan je dochter wat ze precies op haar telefoon wilt hebben. En vraag jezelf af of je een abonnement voor haar afsluit, of dat je een prepaid telefoon koopt.

Er zijn tegenwoordig genoeg smartphones die hetzelfde bieden als een HTC, maar dan heet een ander merk, en ze zijn bovendien goedkoper. Je kan er net zoveel mee, is mijn ervaring. Vraag het in de winkel, het personeel kan je prima verder helpen.

Als ze later groot is en zelf dr eigen geld verdient, kan ze zelf sparen voor een telefoon naar haar eigen smaak. Tot die tijd bepaal jij tot op zekere hoogte wat goed is voor haar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Met een htc smart kan je dochter op de internet, iets wat heel duur is en je kan het internetgebruik dan ook een stuk minder goed monitoren. Mijn eerste mobiel kreeg ik toen ik naar de middelbare school ging, zodat ik kon bellen als mijn fiets oid stuk was. Een 10jarige hoeft in mijn ogen in ieder geval geen smartphone
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien moet je je ook afvragen of al die klasgenoten inderdaad wel deze telefoon hebben. Misschien is er een kind dat er een heeft, roepen er een stel dat ze hem nog krijgen en een stel dat ze 'm ook mooi vinden. Dan wordt het natuurlijk voor een kind van 10 erg verleidelijk om dat wat aan te dikken (alle anderen mogen het wel)
Ik zou het zeker voor een kind van 10 (die van mij is 9 en taalt er nog niet naar gelukkig) niet doen. Een telefoon kan handig zijn, als ze bijvoorbeeld alleen naar sport of zo moet, of veel bij vriendinnetjes speelt die verder weg wonen. Maar op school mag ze hem waarschijnlijk toch niet gebruiken. Bij ons op school zijn mobiele telefoons uitdrukkelijk verboden, behalve met speciale toestemming van de directeur.
Afgezien daarvan zou ik het zelf helemaal niet nodig vinden om als eerste telefoon meteen een heel luxe en dure te kopen. Dat is iets om zelf voor te sparen, daar leren ze ook van.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+ van mij.
Gewoon de gsm kopen voor uw kind.
Ondervinding is de beste leermeester.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je moet nooit gelijk een goede mobiel kopen je moet eerst met een telefoon leren omgaan en van slecht naar goed groeien
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
neen , zou ik absoluut niet doen.het enigste wat ik zou aanraden , om een simpel toestel met prepaid kaart te nemen en ze daar eerst maar eens laten zien hoe ze daar mee omgaat. Zo'n HTC smartphone is als beginnerstoestel onnodig . Onze zoon kreeg pas een telefoon toen hij met de fiets naar het voortgezetonderwijs ging .ook hij wou eerst een duur toestel met alles erop en eraan. Maar wij hebben gewoon een los toestel gekocht na een jaar toen hij liet zien dat hij ermee om kon gaan , en hem een vast abonnement met onbeperkt internet gegeven(afgekocht voor 10 euro per maand). Wij zijn met het hele gezin bij Vodafoon ,3 telefoons, ongeveer 100 euro per maand kwijt.wij, de ouders ,gebruiken geen internet op telefoon , maar de jeugd wel, dus belangrijk dat je dat afkoopt ipv betalen per MB. Wordt anders alsnog dure grap .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geef haar eerst eens een oud mobieltje wat je nog hebt liggen, ze is pas 10.
Zo'n telefoon krijgt heel wat te verduren, die zit niet netjes de hele dag in haar tas.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ALs ze die in de klas echt hebben en zij komt aan met een oud mobieltje hoort ze er nog minder bij dan er geen 1 hebben. Maar het enige juiste antwoord zit in jezelf en niet bij ons. Volg je gevoel en bepaal voor jezelf of je wel of iet vindt dat het kan :) Ik sta achter je ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Eerste ben ik het ook mee eens, als de hele klas inderdaad een telefoon heeft laat haar dan niet aankomen met een nokia van de vorige eeuw waar je alleen mee kan bellen...
Ik zou gewoon om te beginnen een goedkoop telefoontje kopen met een prepaid kaartje erin. Ik snap niet wat een kind van 10 aan een smartphone heeft.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou eerst af gaan vragen of het echt zo is dat al haar klasgenoten er ook 1 hebben, dit zal vast een beetje meevallen. Kinderen zeggen al snel: ja maar de hele klas heeft het. En als echt de hele klas al een mobiel heeft, zou ik voor een wat goedkoper model gaan als de Samsung Star mini(€50), super leuke telefoon en idd inclusief Mp3 en alle andere wensen...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Toen ik 10 was had ik een tamagotchi

Toegevoegd na 3 minuten:
ben nu 15 en heb nooit een dure telefoon gehad. ben erg tevreden met m'n LG cookie. niet te veel gedoe, toch leuk uitziend. vanaf €120 geloof ik?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
HTC is een goed merk en de smart is eigenlijk een mini-pc zonder de beperkingen van een iPhone. Ik kan het zeker aanraden temeer omdat er spellingscorrectie op zit zodat zij wel foutloos een vraag op GV kan stellen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Lol!
10 jaar?? ik ben 13 en heb net een jaar een telefoon, gekregen toen ik naar de middelbare ging, ik zou een simpel apparaat kopen, laat haar maar wat aanklooien, als ze echt een htc smart wil laat haar die zelf kopen, maar wees dan niet bang als hij na een week stuk is van het buitenspelen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
HTC Smart goeie telefoon goeie prijs.
Ik ben zelf 11 ik heb een HTC HD Mini €350 (ik heb hem zelf moeten kopen).
Ik ben zelf wel van slecht naar goed gegroeid.
Maar ik kreeg al vrij jong een telefoon omdat wij in Duitsland wonen ik in Nederland naar school ga.

Ik zou zeggen laat haar kiezen zelf de HTC Smart laten kopen.
Of u koopt een normaal prepaid toestel.

Die keus kreeg ik ook.