Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Heb je internet nodig voor gps op mobiel

Ik wil mijn mobiel gebruiken als TomTom

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Telefoons
8.4K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nu lees ik ook over een gps antenne die is ingebouwd is dat wel voor gps ?

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Nee, GPS maakt gebruik van satellietsignalen en niet van een telefoonsignaal.
Wel kan je via internet de positie van de GPS satellieten updaten zodat je sneller een 'fix' hebt. Maar de meeste mobieltjes kan je ook thuis aan je computer hangen en zo via internet deze GSPfix ophalen.

Toegevoegd na 1 minuut:
Aanvulling: je moet dan wel een navigatiepakket hebben waarbij je de kaarten op je mobiel hebt staan. Bijv. TomTom of Sygic. Met Google Maps kan je ook navigeren maar deze haalt je routegegevens wel continue van het internet.
(Lees meer...)
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Alleen om je gpsstatus te downloaden(bij mij is dat eens in de 6 dagen)

maar voor het gebruik ervan niet ;)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik weet niet of het bij alle mobiele telefoons kan maar bij de mijne wel ik heb er wel een prepaid simkaart inzitten voor het geval ik onderweg pech krijg en net mijn eigen mobiel vergeten ben. Maar ook zonder simkaart werkt hij. Gewoon ff proberen dus. Succes.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee. Als je echte navigatiesoftware zoals tomtom installeert, heb je geen internet verbinding nodig. Immers, je kaarten staan reeds op je mobiel.
Ga je gratis navigatie software gebruiken, dan heb je wel een internetverbinding nodig, omdat die geen kaarten op je mobiel installeert.

Hoe het zit met filemeldingen ed weet ik helaas niet.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je de kaarten geinstalleerd hebt staan niet, en anders wel.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als je gps heb ingebouwd niet
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding