(E-)mailen kost ook geld, alleen bepaal je dat in de vorm van vaste kosten. Vergelijkbaar met een telefoonabonnement met een SMS-bundel eigenlijk met het verschil dat het aantal emails onbeperkt is.

Bij de introductie van de mobiele telefoon was SMS'en overigens wel gratis. Het was bedoeld als een short message service om boodschappen naar de gebruiker te kunnen sturen. Omdat gebruikers naar andere gebruikers ook deze berichten gratis konden sturen werd SMS'en heel populair. De gebruiker dacht: Voor een telefoongesprek moet ik betalen, voor SMS'en niet... en toen begon het massaal gebruik ervan. De providers dachten toen: Laten we er maar geld voor vragen anders lopen we veel inkomsten mis.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

omdat je een onbeperkt internet hebt (waar je eigenlijk al voor betaald) is emailen gratis (:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je betaald er al voor om op het internet te zijn. Het kost dus eigenlijk allebei geld
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat je dat al betaalt vanuit je internetabonnement.
Maar niet te vroeg juichen, die sukkels en leeglopers vh europees parlement hebben weer in hun zgn wijsheid besloten dat er gekeken moet worden of er toch geen heffing op e-mails kan worden gezet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mailen kost ook geld, maar die kosten zijn verrekend in je abonnement. SMS en gesprekken maken gebruik van dezelfde bandbreedte. Daar hangen de providers een ander tarief aan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Eigenlijk betaal je niet voor de sms zelf, maar voor de verbinding die jouw mobieltje nodig heeft om het te versturen. Als je het zo bekijkt kost mailen dus ook geld.