Kan een mobiel, als de bluetooth aanstaat, zomaar bestanden naar andere mobiel verzenden zonder dat je het weet?

Een mobiel kan verbinding maken met een ander mobiel als de bluetooth aanstaat. Voordat je verbinding kunt maken hebben beide mobiels een beveiligingssleutel nodig. Zonder dat kan er geen verbinding worden gemaakt. Of heb ik dat mis?

Mijn bluetooth staat bijna altijd aan. Soms vraagt hij automatisch of ik verbinding wil maken met een ander apparaat, zonder dat ik ben gaan zoeken naar een apparaat.. Dus ik weet niet meer hoe dat in zen werking gaat..

Kan mijn mobiel zomaar bestanden (bv: foto)verzenden naar een ander apparaat, zonder dat ik zoek naar een apparaat/beveiligingssleutel intoets of kan dat niet?

Kan iemand me aub hiermee helpen

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Telefoons
3.7K

Antwoorden (3)

Nee, dat is niet mogelijk. Je telefoon vraagt wel om verbinding te maken, maar zonder jouw toestemming zal hij dit nooit vanzelf doen. Ook de andere telefoon kan niet zomaar in jouw telefoon gaan rondneuzen.

Zoals je zelf aangeeft heb je, om verbinding met elkaar te maken, altijd een toegangscode nodig welke je zelf verzint met de andere partij.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als het goed is moet dat niet kunnen maar soms zijn knopjes gevoelig voor indrukken als het toestel in jouw zak zit. Zet bluetooth uit want dat is een aanslag op de batterijduur. Zet het alleen aan als je data over wilt zenden. Verder dient het nergens voor.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat ligt aan je bluetooth instellingen. Als die ingesteld staan op 'alle inkomende verbindingen toestaan' dan doe het dat wel.