Kan de batterij van mijn Nokia telefoon zijn opgelost in de wasmachine?

Wellicht een hele rare vraag, maar gisteren vond ik mijn Nokia 6301 in de wasmachine -- deze had een heel programma op 40 graden meegedraaid.
Het vreemde was -buiten het feit dat de telefoon hierna nog feilloos functioneerde- dat het klepje aan de achterzijde van de telefoon stevig dichtzat, maar de batterij was verdwenen.
Zelf heb ik de batterij er niet uitgehaald en er is ook niemand in mijn omgeving die dat gedaan kan hebben.
Kan het zijn dat de inhoud van de batterij heeft gereageerd met de hoge temperatuur, en dat deze zo van binnenuit is opgelost?
Het lijkt me heel sterk, maar nog sterker lijkt me dat de telefoon in de wasmachine is opengegaan, en weer netjes is dichtgeschoven nadat de batterij eruit gevallen is. Het vereist namelijk een reeks van uiterst precieze bewegingen om het klepje dat de telefoon afsluit weer terug te plaatsen, en de batterij is nergens te bekennen.
Wie denkt er mee?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Telefoons
1.6K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoe weet je eigenlijk dat je telefoon werkt?
Ik weet dat antwoord eigenlijk al, maar dan kan het dus zijn dat je batterij net voor of net na de wasbeurt eruit is gehaald.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Daar ben ik achtergekomen door er een nieuwe batterij in te doen...
Maar ik heb zelf de broek met mijn telefoon erin in de wasmachine gestopt, de batterij moet er toen nog ingezeten hebben want die heb ik er nooit uitgehaald...
De telefoon kwam zonder batterij uit de wasmachine en de batterij is spoorloos verdwenen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hahaha! :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb een donkerbruin vermoeden,dat November Graye er met de batterij vandoor is. En da'sniet Nyx!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vroeg me al af wie als eerste een dergelijke opmerking zou maken!

Antwoorden (8)

Nee,het is absoluut niet mogelijk dat een batterij van een telefoon oplost als je hem op 40 graden meewast.
Een accu bestaat uit metalen en plastic,beide lossen niet op bij 40 graden.
Ik ben het met je eens dat de accu er niet in de wasmachine is uitgegaan,omdat het klepje weer goed dicht zat.
Ik vind het een vreemde zaak,en denk toch dat iemand de accu eruit heeft gehaald
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als de telefoon nog "feilloos functioneerde"dan zat de accu er dus nog in!

Dus of je kijkt verkeerd en de accu zit er nog in of als hij het na het openen van het toestel nietmeer aanwezig is (en het toestel het niet meer doet) dan is het misschien fout gegaan bij het forceren van het moeilijk te openen klepje... Heb je het toestel daarbij niet per ongeluk laten vallen toen je het open kreeg?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gelukkig ben ik niet zo dom als mijn vraag... Ik heb een nieuwe batterij in mijn telefoon gedaan alvorens hij werkte, en ben ook blij te kunnen zeggen dat ik goed in staat ben onderscheid te maken tussen een telefoon mèt of zonder accu. En nee, er was geen batterij te bekennen toen ik mijn telefoon -op zeer kundige wijze, zonder te laten vallen- opende.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Sorry dat ik je geestelijke gesteldheid enigszins betwijfelde maar kwam nog al vreemd over! En betreft het verdwijnen van je accu, heb ik na mijn 2 opties echt geen flauw idee! Begint meer op een detectiveroman of raadsel te lijken... Als je zeker weet dat de telefoon werkend de machine in ging (of het tenminste nog deed nadat je voor het laats contact had met iemand die kans heeft gezien je accu te ontvreemden) dan kan het niet anders dat je accu nog in de wasmachine/schone was/telefoon zit! Succes En wees blij dat-ie het nog doet en je een reserve accu hebt!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Levendige fantasie en batterij met pootjes ;-p Succes (en slaap lekker)
Nou ik heb de batterij van mijn nokia e75 een keer grondig schoongemaakt in de wasmachine,en daarna in de droger mee gedraaid (per ongeluk)En die doet het nog erg goed.hoe de batterij van jouw teefoon dus zomaar door het afgeloten klepje van je telefoon kan verdwijnen is me dus echt een raadsel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het lijkt me dat de accu uit je telefoon was gehaald voor hij de wasmachine in ging tijdens je avondje uit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik vermoed dat je accu door de circulatie, in het water, er makkelijk uit is gegaan. In het water kennen objecten geen zwaartekracht, je telefoon was dus gewichtsloos (net als mensen in de ruimte).
Je klep is open gegaan, maar hij bleef deels hangen, je accu vloog eruit en het klepje ging door de kracht van het water weer dicht. Je accu kan in en ander kledingstuk terecht zijn gekomen, maar ik ga er vanuit dat je accu zich in nog steeds in de wasmachine bevind. Controleer het filter, de rand van de opening en eventueel ook andere sleuven in de trommel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
vragen zijn niet raar, hoogstens de antwoorden.

het is onwaarschijnlijke geval dat een batterij uit je mobiel raakt in een wasmachine maar niet onmogelijk. oplossen van een batterij in wasmachinewater is niet mogelijk dus de batterij moet nog in je wasmachine zitten of zoals 'kiswum' al schrijft, in een ander kledingstuk verstrikt zijn geraakt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maar hoe weet je dat de telefoon na de wasbeurt nog feilloos functioneerde? Je had immers de accu niet meer...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hm mijn nokia e75 kon niet zo goed tegen een wasbeurt .