Hoe vind ik een persoon bij een telefoonnummer?

Er zijn sites waar je omgekeerd kan zoeken(de persoon bij een nummer), maar als het nummer niet in het telefoonboek vermeld staat(geheim is), kan je ze als nog niet vinden. In die gevallen heb ik er niks aan. Is er dan nog een andere manier om achter de eigenaar van het nummer te komen? Want vaak word ik opgebeld terwijl ik niet thuis ben en zie dan onbekende nummers, soms kan ik ze opzoeken op dergelijke sites, maar in de meeste gevallen ook niet. Vaak wil ik toch weten wie er dan gebeld heeft maar dat is dan onmogelijk.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Telefoons
17.1K

Antwoorden (4)

Je kunt het nummer bellen, dan kom je er vanzelf achter.

JHe kunt ook proberen het telefoonnummer op Google op te zoeken. Soms is het het nummer van een bedrijf.
bamibal
13 jaar geleden
Als die mensen met hun nummerherkenning bij jou in je tel. systeem staan is er geen enkel probleem om ze zelf even te bellen. Veel mensen rekenen daar zelfs op!! En hebben o.a daarom nummerherkenning!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Telefoonnummers, namen, adressen etc. zijn persoonsgegevens.

De bescherming van persoonsgegevens en de regels daarvoor zijn in Nederland onder meer geregeld in de Wet Bescherming Persoonsgegevens (de WBP).

Het beschikbaar stellen van persoonsgegevens door middel van een website met database, zoals je hier bedoelt is volgens de WBP het 'verwerken' van persoonsgegevens.

Verwerken van persoonsgegevens moet met toestemming van degene wiens persoonsgegevens het zijn, zo schrijft artikel 8 onder meer het volgende:

"Persoonsgegevens mogen slechts worden verwerkt indien:

a. de betrokkene voor de verwerking zijn ondubbelzinnige toestemming heeft verleend;"

Ik kan helaas niet zeggen of een door jou gevraagde website bestaat, maar ik kan wel met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid zeggen dat deze waarschijnlijk niet bestaat, het zou namelijk illegaal zijn om dit te doen.

Toegevoegd na 1 minuut:
P.S. ik heb het dan uiteraard over de 'geheime' nummers, de nummers die niet geheim zijn behoren bij mensen die ondubbelzinnig toestemming hebben verleend.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als het geen geheim nummer nummer is, gewoon onderstaand adres intoetsen en het nummer invullen op de juiste plek.