Waarom zit de verdeling van netnummers (in mijn ogen) zo onlogisch in elkaar?

Hier in Zuid-Limburg is het netnummer of kengetal 045, terwijl mijn ouders in Noord-Limburg 077 hebben. En laatst zag ik een vrachtwagen van een transportbedrijf uit Breda met kengetal 073. Een tiental per provincie zou toch veel logischer zijn?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Telefoons
1K

Het beste antwoord

Volgens mij heeft dat te maken met het gemiddelde IQ van de inwoners. Mijn netnummer heeft gelukkig 3 cijfers na de 0 ...

Toegevoegd na 3 minuten:
Even serieus. Het is een heel verhaal, maar je moet even in de link kijken, onder het kopje 'historie in Nederland'.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Netnummer

Ik wist het ook niet, dus weer wat geleerd door jouw goede vraag.