Kort door de bocht :

- Een antwoordapparaat is een kastje wat je thuis hebt staan.
Apparaat voor het automatisch beantwoorden van telefonische oproepen. Er zijn drie categorieen: a) het apparaat zendt een mededeling naar de oproeper; b) als a; bovendien kan het een boodschap van de oproeper registreren; c) als b; bovendien kan de opgeroepene de geregistreerde mededelingen van de oproepers telefonisch uitluisteren. '

- Een voicemail is een kastje die je bij je provider hebt staan.
telecommunicatie door telefoondiensten geboden mogelijkheid om die net zo functioneert als en antwoordapparaat '
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vroeger stond er bij de provider een hele rits antwoordapparaten voor o.a. de voicemail (en betaalde belnummerbandjes, dit-nummer-is-gewijzigd-meldingen, etc etc). Tegenwoordig is dat allemaal digitaal opgelost.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maar dat is toch gewoon hetzelfde
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het komt op hetzelfde neer, met het verschil dat een antwoordapp een speciaal kastje is dat je aan je telefoon moet aansluiten. Voicemail stel je in via je telefoonaansluiting/provider en daar heb je geen apart apparaat voor nodig.
Voicemail is van de provider, een antwoordapparaat sluit je zelf aan.

Toegevoegd na 1 minuut:
18 seconden verschil met het vorige antwoord.....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goeie tijd, fotofinish.
Een atnwoordapparaat is een fysiek apparaat wat je gebruikt in een 'vaste' telefoonsituatie. Vroeger werkten ze met een klein type cassettebandje, nu zit er ook al intern geheugen in. Je kunt zelf een welkomstbericht voor de beller inspreken, maar je kunt ook de voorgeprogrammeerde gebruiken. Dit is vaak veiliger omdat potentiele inbrekers dan niet weten dat je bijvoorbeeld een weekje op vakantie bent, of dat er een vrouw alleen in huis woont.

Een voicemail is een dienst welke door je telefonieprovider 'on-line' wordt aangeboden. In de data-centers van de telefonieproviders staan echt enorme rijen met servers/telefooncentrales en -computers. Gekoppeld aan jouw mobiele nummer neem jij in het serverpark van je provider wat ruimte op hun harde schijf in. Via de telefoon en de computer bij de provider kunnen de bellers en jij met de voicemail communiceren om het bericht in te spreken, met meer opties zoals 'urgent' of 'boven in de rij' bijvoorbeeld. Jij kunt via je telefoon de berichten luisteren, wissen of meteen terugbellen.

In principe zijn antwoordapparaat en voicemail één, alleen maakt voicemail deel uit van een van de diensten van je mobiele provider en hoef jij zelf de hard en de -software ervan niet aan te schaffen en te onderhouden.