Hoe werkt een touchscreen?

Best raar toch, je drukt heel zacht op een stukje glas en er komt een reactie. Give me the answers.!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (2)

Er zit een zwak elektrisch veld om het schermpje heen. Wanneer je met je vinger in de buurt komt (lees: aanraakt) dan verander je de eigenschappen van dat veld. Er zijn sensoren die meten HOE dat veld verandert en aan de hand daarvan kan bepaalde worden waar je hebt aangeraakt.... Makkelijk, toch? :P
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
heel raar voor een gewoon stukje glas. Maar een touchscreen bestaat uit verschillende lagen. De bovenste is krasbestendig glas. Daaronder ligt een laag waarin een web van ultradunne "draadjes" onder electrische spanning staat. Als je het glas aanraakt lekt er wat stroom weg wat opgemerkt wordt door sensoren aan de uiteinden van die draadjes. Hierdoor is de exacte positie van het lek te bepalen en weet het systeem dus waar je drukt en wat je wil.