Wat heeft een I-phone daadwerkelijk meer of beter dan bijv. een HTC Wildfire ?

Je hoort dat iedereen graag een I-phone wil maar is dat alleen de naam ? want volgens mij is bijv. de HTC Wildfire heel goed vergelijkbaar alleen een stuk voordeliger.

Weet jij het antwoord?

/2500

Je kunt de iPhone niet vergelijken met de HTC Wildfire. De laatste is natuurlijk een prima smartphone maar draait onder Andoid 2.1. De iPhone draait onder iOS 4 en is daarmee de enige in zijn soort. Het iOS heeft grote voordelen en ook enkele nadelen. Grote voordeel van het iOS is de enorme hoeveelheid gratis en goedkope apps die er voor te krijgen zijn in de AppStore. Ook voor Android zijn apps te koop maar lang niet zoveel als voor het iOS. Een ander groot voordeel van de iPhone 4 is het enorm scherpe beeldscherm. Dat is echt ongekend. Dit, samen met de twee camera's, zorgt voor een best wel unieke smartphone. De voorste camera van 3 MP is voor videotelefonie en de achterste camera van 5 MP is voor fotografie en filmen. De foto's en filmpjes van de iPhone zijn van uitstekende kwaliteit. Persoonlijk vind ik de iPhone de beste smartphone die momenteel verkrijgbaar is.

Ik heb een iPhone (welliswaar een 3GS), maar als ik de keuze had, ging ik voor een HTC met Android, omdat daar veel meer mee mogelijk is. De bediening van een iPhone is echt goed en eenvoudig, maar de camera is waardeloos, multitasking volledig onbekend en het filesysteem niet zonder extra tools en omwegen bruikbaar (bv. bestanden opslaan en bewerken vanuit je mail en via USB bestanden vanaf je PC kopieren). Bovendien zit je met een iPhone vast aan iTunes. Echter met HTC moet je weten wat je wilt en doet; met een iPhone kan je ook 'niks', maar hoef je ook niks te kunnen.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100