Kun je een (smart)phone opladen met een universele 2 amp. lader, als de originele lader b.v. maar 700mAh is? Is dat slecht of maakt het niet uit?

Ik heb voor in de auto een lader gekocht voor mijn smartphone, die 2 amp. levert. Gaat mijn smartphone kapot als die 2 amp. hoger is dan wat de originele lader levert?

bamibal
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Als de spanning (Volt) van je universele lader gelijk is aan de aan de spanning van de originele lader dan zou dat niets uit moeten maken. De laadstroom ( Amp) wordt bepaald door de weerstand van je (smart)phone.
I (stroom) = U (spaning) / R (weerstand)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Dan zal hij best wel warm worden. Dat een lader begrenst is, is niet voor niets gedaan. Te hoge stroom door je batterij kan fatale gevolgen hebben.