Kan ik een iPhone batterij mijzelf vervangen?

De gebruiksduur van de batterij is steeds korter en ik wil deze vervangen. Heb op het internet de batterij gevonden ( http://www.mytrendyphone.nl/shop/iphone-batterij-38263c1.html ) maar weet niet of het mogelijk en veilig is dat mijzelf te doen.

Bedankt bij voorbaat :)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (4)

Batterij iPhone 4G zelf vervangen?

De consument mag de batterij in de iPhone 4G niet zelf vervangen, maar kan het wel. Dit blijkt uit foto’s van het 4G-prototype, gemaakt door Gizmodo.

Voordat Gizmodo het protype terug naar Apple stuurt, schroeven ze het speeltje open. Het binnenwerk wordt door 40 à 50 schroefjes bijeen gehouden. Het moederbord is behoorlijk priegelig en aanzienlijk kleiner dan dat van de 3GS. De krachtige batterij neemt ongeveer de helft van de beschikbare ruimte in beslag.

Op het label aan de batterij staat “Authorized Service Provider Only”. De batterij in de iPhone mag dus, net als de vaste accu in de MacBook, alleen door een erkende Apple-reparateur vervangen worden. Dat terwijl de foto’s doen vermoeden dat het een eenvoudig klusje is. Na het openen van de achterkant heb je direct toegang tot het onderdeel. Haal voorzichtig het stekkertje naar het moederbord los en plaats een nieuwe batterij. Of het in de praktijk net zo simpel is zal, de toekomst uitwijzen. Apple kan tenslotte nog aan het ontwerp sleutelen, dit is nog maar een prototype..
13 jaar geleden
paulus811
13 jaar geleden
de kans dat Anoukblankenbiller een Iphone 4G heeft is wel heel erg klein hoor. De kans dat de batterij al versleten is, is nog veel kleiner.
je kan het doen, maar dat zou ik niet doen mijn batterij van mijn ipod (nano 8 GB) was stuk en liet hem voor ong 10,- (aan verzendkosten) repareren bij de Apple winkel.
( toen had ik nog wel garantie)

Als je zelf gaat ''repareren'' heb je de kans dat het probleem niet wordt opgelost. hierdoor maak je onnodige kosten.Ten tweede kan het zo zijn dat je (als je nog garantie hebt)je Ipod niet meer voor een 10 tje kan laten repareren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat een oplichterij zeg verzendkosten voor een product binnen de garantie!! Dat je daar accoord mee bent gegaan..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je iphone ouder is dan 1 jaar heb je geen fabrieksgarantie meer. Dus gewoon zelf vervangen. Kijk een op youtube staan veel filmpjes.