Gestolen telefoon, wat kan de dief zien?

Hallo mijn telefoon is gestolen en nu heb ik een aantal vragen
1. Ik heb mijn simkaart geblokkeerd, stel de dief start de telefoon opnieuw op. Kan diegene nog een pincode voeren om in de telefoon te komen? Dus niet mijn eigen pincode maar de pincode van de simkaart die je moet invoeren als je je telefoon opnieuw opstart.

2. Als ik met een ander telefoon naar mijn google photos ga van mijn account van de telefoon. En ik alle fotos verwijderd, word dan die fotos ook verwijderd op mijn gestolen telefoon?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
5.5K
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Als je de SIM hebt laten blokkeren dan heb je de PUK code nodig om 'm weer te activeren en verplicht een andere pincode te geven. Dus feitelijk gezien kan degene die jouw telefoon ongevraagd in bruikleen heeft niet op jouw kosten bellen.

Antwoorden (1)

Als je er een code op hebt staan kan de dief er meestal niets mee aanpakken.
Als het een android is kan hij die resetten waardoor wel alle gegevens kwijtraken dus maak je geen zorgen. Laat ook je IMEI door de politie blokkeren zodat de gsm bij verkoop geen nieuwe SIM kaart accepteert .Bij iPhone is dit een stuk moeilijker omdat je gsm met iCloud word geblokeerd en daardoor de gsm voor vuilnisbak is.