Heb een mooie smartphone, maar hoe hou je die touch scherm nu schoon?

Binnen een paar uur is het scherm vies van de vettigheid van de vingers en bellen. Wordt ook stroever om te bedienen.
Doekje erover en het is wel weer schoon, maar is er een eenvoudigere manier?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Bij mijn iPhone heb ik hetzelfde probleem. Ik neem hem echter mee in m'n broekzak, en als ik hem dan weer na enige tijd eruit haal is het touchscreen weer helemaal schoon omdat het tijdens het lopen / fietsen / ... weer mooi opgepoetst is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De meest creatieve en effectieve methode (uit de antwoorden hier). Jammer dat er kennelijk nog niet een materiaal is welke niet het vet van de vingers overneemt.

Andere antwoorden (5)

'k heb er bij een internetshop een plastic-covertje voor gekocht.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoe gaat het dan met de touch bediening? Bedoel je een folie die je op het scherm plakt?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De bediening blijft hetzelfde omdat de folie "onzichtbaar" is. Dat is inderdaad een folie die op of over het scherm wordt gelegd, maar geen kleefmateriaal heeft. Het werkt als een sticker maar dan zonder lijm.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Merk je geen verschil met de vingeraanraking? Het lijkt me een extra laagje erbij, dus mindere gevoeligheid voor de touch functie?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zelf merk hier bij geen verschil, maar de folie word ook weer vies!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Klopt. Voordeel is dat je touchscreen schoon blijft en minder snel beschadigt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Inmiddels ook een folie erover. Ik moet zeggen dat het toestel beter reageert. Maar nog steeds wordt het erg snel vuil.
ik maak de mijne schoon met een vochtig brillendoekje
die zijn niet te nat.
ik heb er altijd een paar bij me.
omdat de verpakking klein is
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Met de spray die je voor jouw computerscherm wrijft.
13 jaar geleden
Voor de iPhone/iPod touch is er een speciaal pennetje om te gebruiken zodat je scherm niet vies wordt.
Anders met een brillenpoetsdoekje die je bij de action voor weinig kan kopen gebruiken of zo'n microvezeldoekje.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik gebruik altijd van die simpele vochtige poetsdoekjes (bijna overal te krijgen en niet zo duur als brillenpoetsdoekjes of speciale sprays) werkt net zo goed alleen even nadrogen/wrijven met een stuk keukenrol of tissue. WERKT PERFECT.

Toegevoegd na 1 minuut:
Maar iets simpelers is er niet, of je met je handen al voor gebruik helemaal wassen/schrobben en poetsen..ook niet erg ideaal. Die vlekken houd je toch niet tegen.