Mijn telefoon zegt bij bijna elke app dat ie "steeds stopt". Wat moet ik doen?

Zoals de vraag al zegt. Er zijn een paar (ik denk) willekeurige apps die het wel doen maar voor de rest sluit ie alles meteen af en krijg ik een melding dat de app is gestopt.

Omdat Play Store het ook niet doet (android telefoon) kan ik de apps niet verwijderen en downloaden. Ik heb wel via internet een .apk bestand van Whatsapp gedownload en die doet het nu weer. Maar dit kan ik natuurlijk niet bij "Contacten" of "Telefoon" doen. Wat moet ik doen?

Toegevoegd na 10 uur:
Telefoon: Wileyfox Spark + met Android 7

Toegevoegd na 10 uur:
Hij is up to date trouwens, er zijn geen updates beschikbaar.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
106.8K
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Dit probleem heb ik ook, en al alles geprobeerd, terug naar farieksinstellingen, apps opnieuw gedownload, maar geeft nu zelfs aan dat de telefoon niet werkt, toets dan op wachten, en uiteindelijk werkt ie dan weer even totdat t allemaal weer opnieuw begint
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Dit probleem heb ik ook, en al alles geprobeerd, terug naar farieksinstellingen, apps opnieuw gedownload, maar geeft nu zelfs aan dat de telefoon niet werkt, toets dan op wachten, en uiteindelijk werkt ie dan weer even totdat t allemaal weer opnieuw begint

Antwoorden (2)

Hallo, ik heb een aantal tips voor je.

In de eerste instantie zou ik onderzoeken of dit ligt aan een wijziging van een 'verkeerde' bron van je appdata. Je gaat hiervoor naar de instellingen van je telefoon, daarna naar applicaties en kies een app dat niet werkt. Verwijder vervolgens de appdata van de app. Een nadeel is dat je je instellingen van die app kwijtbent, je zou zo bijvoorbeeld opnieuw moeten inloggen. Dientengevolge kan deze app weer foutloos opstarten en werken.

Als er nog steeds apps aanwezig zijn die niet werken, zijn dit in de meeste gevallen geïnstalleerde apps. Deze kunnen we herinstalleren via de Play store. Hiervoor moeten we eerst de Play store weer laten werken.
Start de Play store niet op, ondanks het verwijderen van appdata, raad ik je aan het derde advies te lezen.
Start de Play store wel op, maar toont het geen informatie en geeft het foutmeldingen terplaatse, zou ik je aanraden te onderzoeken of dit ligt aan het e-mailadres waarmee je bent aangemeld. Dit kun je doen door een account toe te voegen en te kijken of de Play store wel werkt op dat account. Je gaat hiervoor naar de telefooninstellingen > accounts > account toevoegen. Hiervoor gaat de voorkeur naar een google-account. Een mailadres is gemakkelijk en ter plaatse aan te maken.
Open de Playstore, en wissel van account bovenaan het menu van de Playstore. Als deze werkt, kun je de niet-werkende apps herinstalleren om de juiste appdata te verkrijgen.

Als deze bovenstaande tips niet werken, raad ik je aan de telefoon volledig te resetten. Dit kun je doen door de telefoon in de fabrieksinstellingen te zetten in de instellingen van je telefoon. In veel gevallen werkt de telefoon weer foutloos en is bovendien nog sneller geworden.
Ik kan mij voorstellen dat je bepaalde gegevens wilt bewaren, zoals whatsappgesprekken of foto's en video's. Deze zijn eenvoudig na het resetten te herstellen. Je kunt mij hiervoor aanspreken of simpelweg opzoeken op het web, maar het gaat erom dat je de bestanden op je computer kan zetten en later weer naar je telefoon kunt verplaatsen.

Veel succes! Ik hoop dat ik je heb geholpen.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Als je telefoon steeds aangeeft dat apps zijn gestopt, kun je verschillende dingen proberen om het probleem op te lossen. Ten eerste kun je proberen de app te updaten naar de nieuwste versie of de app te verwijderen en opnieuw te installeren. Als dit niet werkt, kun je proberen de cache van de app te wissen of de telefoon opnieuw op te starten. Als het probleem aanhoudt, kan het zijn dat er iets mis is met de software van de telefoon en kan het nodig zijn om langs de winkel te gaan.