Gebeld door een scammer, moet ik me zorgen maken?

Ik werd zojuist gebeld door een privé-nummer en aangezien ik iemand ken die meestal belt op zo'n nummer pakte ik op. Ik kreeg een man aan de lein die me vragen wilde stellen, ik had meteen door dat het een scammer was en zei dus nee. Hij vroeg vervolgens of ik mijn naam en achternaam aan hem wilde geven, ik zei hierop ook nee. Vervolgens vroeg ik hoe hij aan mijn nummer kwam en zei dat ik ermee was geregistreerd op een site genaamd "vrij erotisch", nooit van gehoord, kan het ook niet vinden gelukkig. Ik zei dat ik nooit had geregistreed en hij zei toen "Interresant, interresant". Ik heb hierna gewoon gelijk opgehangen, dit is de eerste keer dat ik zoiets meemaak, dus ik maak me een beetje zorgen nu. Moet ik mij zorgen gaan maken over of mijn mobiel wordt gehackt, weet ik veel wat. Ik heb geen enkele persoonlijke informatie gegeven, enkel opgenomen en "hallo?" gezegd. Dus het enige dat hij weet, is dat dat nummer werkt. Maar ik wil toch voor de zekerheid vragen voor als iemand het al eens heeft meegemaakt, moet ik me zorgen om iets gaan maken?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1.7K
Ritsuka
6 jaar geleden
Je hebt niks doorgegeven of ergens op toegezegt, zou mij geen zorgen maken
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Mocht het weer gebeuren, gelijk neerleggen/weg klikken. Niets zeggen, behalve "Hallo".
LeonardN
6 jaar geleden
Mocht het weer gebeuren, proberen de man zolang mogelijk bezig te houden. https://www.youtube.com/watch?v=BGn3qoexpHI Beter dat hij jou aan de lijn heeft, iemand die weet dat hij niets moet doen, wat de scammer zegt dan je opa of oma dier er in trapt.

Het beste antwoord

Nee hoor, zolang jij geen gegevens over jezelf, zoals wachtwoorden en dat soort dingen, hebt doorgegeven, is er niets aan de hand
6 jaar geleden
LeonardN
6 jaar geleden
+Of niet bent genavigeerd naar een site die de scammer opgaf.