Kun je op een activity tracker zelf ook gegevens aflezen zonder een smartphone te gebruiken?

Ik wil een Fitbit zip kopen maar heb bij een eerdere activity tracker de ervaring dat ik hem niet met mijn telefoon kon synchroniseren dus had ik er niks aan

7 jaar geleden
2.8K
Castle
7 jaar geleden
Ik heb zelf een fitbit surge en die werkt perfect. Mocht het toch een keer gebeuren dat hij niet synchroniseert dan zet ik mijn horloge een keer uit en aan (zo gebeurt) en het gaat weer prima. Op de surge kun je ook zo zaken aflezen zoals kilometers, aantal stappen, aantal trappen, hartslag en veel meer. Een telefoon maakt het nog makkelijker. Ik heb zelf een androidtelefoon (samsung note 3).

Het beste antwoord

Op een Fitbit zelf kun je de basis data gewoon aflezen. De Zip trackt alleen stappen, totale afstand, en kcal verbruik. Op de officiële pagina kun je zien dat je een grote display hebt voor die gegevens: https://www.fitbit.com/nl/zip

Als je echt de grafieken en dergelijke wilt zien, moet je de Fitbit tracker wel synchroniseren. Dit kan met een geschikte smartphone en de app, hier kun je zien of jouw telefoon hieronder valt: https://www.fitbit.com/nl/devices
Mocht je dit niet hebben, dan kun je altijd syncen met je pc. Hier plug je een kleine bluetooth ontvanger in, in je usb poort (die krijg je bij het apparaat meegeleverd).
Elke keer als je dan bij je pc bent en deze staat aan, kun je de data synchroniseren en op je dashboard lezen als je inlogt met je account.
Ritsuka