Is er een reden waarom apps op SD niet updaten naar SD?

Ik heb veel apps op mijn Samsung Andriod naar SD verplaatst. Maar als zulke apps een update krijgen, staan ze steevast weer in het interne geheugen, en moet ik ze opnieuw naar SD verplaatsen.

Is er een reden waarom apps bij een update weer in het interne geheugen terechtkomen, in plaats van op de SD waar ze op dat moment staan?
Zo ja, wat is die reden?

Extra vraag:
Is er een manier om de update direct naar SD te laten plaatsvinden (zonder te gaan rooten)?

7 jaar geleden

Antwoorden (1)

Ja, er is een reden waarom apps niet naar SD kunnen worden geüpdatet. Dit komt omdat de meeste apps geen toegang hebben tot de SD-kaart. Als gevolg hiervan kunnen apps niet worden geüpdatet naar de SD-kaart.
Bronnen:
4 maanden geleden