Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan Whatsapp het telefoongeheugen laten vollopen?

Naarmate je langer met meer mensen whatsappt, staan er meer berichten op je telefoon (ik neem nu even aan dat de ontvangen en verstuurde berichten op de telefoon worden opgeslagen en niet op de servers van Whatsapp).

Stel nu dat je jarenlang intensief whatsappt. Kan daardoor het geheugen van je telefoon vollopen, of zorgt Whatsapp er op een gegeven moment automatisch voor dat oude berichten worden verwijderd om geheugen vrij te maken?
 

8 jaar geleden
1K
Ritsuka
8 jaar geleden
foto's en video's zorgen wel voor extra data op je telefoon, die ruim ik af en toe op
Cryofiel
8 jaar geleden
Dat doe ik ook. In mijn vraag gaat het om de berichten zelf. Dus stel dat je alleen maar tekstberichten stuurt en ontvangt, zonder foto's en video's - zal de telefoon dan op den duur vollopen?

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Ja, zelfs met alleen tekst kan dat. Dit zal miljoenen en miljoenen tekstberichtjes betekenen, maar het kan. Zeker als je maar weinig opslaggeheugen hebt op je smartphone. Een tekstbericht zit in de bytes, zeg minder dan 1 kB.

Je kan het nakijken in de map:

Whatsapp\Databases

Er worden geen losse tekstbestandje opgeslagen, maar encrypte containers met de teksten.

http://www.file-extensions.org/article/how-to-convert-whatsapp-crypt-files
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding