Nieuw Nokia mobieltje (Lebara sim-kaartje), prepaid/opgeladen, niet gebruikt : beltegoed weg! bijna €20,- waarheen verdwijnt mijn geld? hoe kan dit?

Ik begrijp dit niet.
Heb altijd Lyca gehad [10 euro = 20 euro , prima regeling] maar bij dit nieuwe [nood] mobieltje moet ik Lebara nemen. Oké , Lebara dus , €20 euro gestort en nu na een tijdje/paar maanden , moest ik het 'in nood' gebruiken >>> alles weg!! 'saldo niet toereikend!' ...moet maar even opladen!! Ja hallo ... dat had ik gedaan, maar er is kennelijk een 'virtuele' dief bezig...
Waar Is Mijn Beltegoed gebleven???
Hoe kan dit?
en wat kan ik hier aan doen... ik wil mijn geld terug!

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.7K
paulus811
8 jaar geleden
Heb je de klantenservice al gevraagd? Kan het zijn dat het tegoed vervalt na x maanden? Telekom providers hanteren allerlei trucs die vooral voor henzelf voordelig zijn.
Ritsuka
8 jaar geleden
kijk in de voorwaarden, vaak moet je minstens 1x in de zoveel tijd een keer hebben gebeld of ge-smst, anders vervalt je tegoed. Ik heb T-Mobile, daar is beltegoed onbeperkt houdbaar, zolang je maar minstens 1x in het halfjaar actief bent (met bellen, smsen, of internetten dus).
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Binnen 90 dagen na verval kan je het vervallen beltegoed alsnog terugkrijgen als je opnieuw opwaardeert.
https://www.opwaarderen.nl/lebara/geldigheidsduur
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik heb niets gezocht/gevraagd/gebeld. Ik was een beetje verbijsterd.
Wat heeft een 'nood' mobieltje voor zin , wanneer het dus op het moment dat het nodig, ineens gewoon leeg blijkt te zijn??? Wat kan een bedrijf dat maar achterlijke (ongewenste) sms-en blijft sturen over acties etc. tegenhouden? Hoe kan dit 'normaal' zijn? Dit is je reinste diefstal! en dit mag? dit is legaal? krankzinnig.
Ritsuka
8 jaar geleden
Het staat duidelijk in de algemene voorwaarden op de website van Lebara: http://www.lebara.nl/AlgemeneVoorwaarden
Artikel 3, punt 6. Bij het kopen van de simkaart heb je deze voorwaarden geaccepteerd.
paulus811
8 jaar geleden
Jodokus52, ik neem aan dat dit voor Lebara gewoon een mobieltje is. Dat het voor jou een 'nood' mobiel is, maak voor de voorwaarden die ze stellen aan prepaid niet uit. Nogmaals, ben het helemaal met je eens, maar dat is zoals providers werken. Ik heb een vast abonnement bij Vodafone en bel ik een maand helemaal niet, krijg ik niets terug. Bel ik de volgende maand 1 minuut buiten de bundel, dan krijg ik de rekening gepresenteerd. Dat is een beetje het probleem met de 'gratis' mobieltjes. Die zijn natuurlijk helemaal niet gratis en worden onder andere gerfinancierd met dit soort vaak onredelijke tariefstellingen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Begrijp je Paulus, maar ik heb geen abonnement. Ik koop mijn mobieltje in de winkel en vervolgens koop ik alweer beltegoed... Ik krijg dus NIETS gratis , ergo ik word BESTOLEN ... 1 + 1 = 2 ... voor mij wel. Dus geen 'gratis' mobieltje. Ik betaal dus dubbel zonder genot.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Denk dat je misschien beter af bent met een sim-only abonnement met de laagste belbundel. Dan betaal je een vast bedrag per maand (kan al vanaf €0,50) en betaal je alleen als je ook belt. Weet je zeker dat je altijd kunt bellen en geen problemen krijgt met limieten etc. https://www.bellen.com/vergelijken/sim-only

Antwoorden (1)

Het staat gewoon op hun website, beltegoed vervalt na 6 maanden. Hebben die dief!

Vragen over Lebara opwaarderen
Mocht je vragen hebben over het opwaarderen van Lebara. Kan je gerust contact opnemen met onze helpdesk. Tijdens kantooruren staan onze medewerkers je graag te woord om je te helpen met het opwaarderen van Lebara. Zowel telefonisch als via e-mail is onze helpdesk te bereiken. Voorbeelden van onderwerpen die regelmatig bij ons binnenkomen over Lebara opwaarderen zijn:
•Lebara servicenummer: 1244
•Geldigheidsduur Lebara € 10 en € 20: 6 maanden
•Geldigheidsduur Lebara Free20 en Free30: 30 dagen
paulus811
8 jaar geleden
Amadea
8 jaar geleden
Maar het is toch van overheidswege verboden om het tegoed dan in te nemen? Als je binnen een bepaalde tijd alsnog opwaardeert dan krijg je het oude tegoed er gewoon weer bij.
paulus811
8 jaar geleden
Misschien wel, wat exact de wettelijke regels zijn weet ik niet. Maar als ik Jodokus was zou ik zeker de klantenservice bellen, al vraag ik me af of je een tegoed ooit terugkrijgt dat vervallen is. Bjzonder klantonvriendelijk trouwens, maar kennelijk een vorm van gelegaliseerde diefstal, want anders kan ik het niet noemen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@Paulus , bedankt voor je antwoord. Hoe kan het legaal zijn om op deze manier MIJN eigendom te stelen? Begrijp ik niets van. Zoals ik de wet begrijp is het simpel .
Ik koop iets, ik betaal en vanaf dat moment is het mijn eigendom. Klaar. of niet soms? Waarom zou het bij beltegoed anders zijn. Is toch ook een koop/verkoop overeenkomst?!
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@Amadea Wat je zegt over alsnog opwaarderen en derhalve je 'oude' beltegoed terug 'krijgen'. Wie zegt dat ik überhaupt wil opwaarderen? Komt er dan op neer dat ik GEDWONGEN wordt door de hh telecom providers van Lebara om nog meer geld aan hen toe te vertrouwen met het risico op wederom DIEFSTAL!! Dit kan toch niet de bedoeling zijn?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
En nog een hele andere vraag terzake: Had ik dit kunnen / moeten weten?
Waar staat dit vermeld als ik een mobieltje koop en DUS een nieuw sim-kaartje moet aanschaffen van Lebara, van €20 in dit geval.
paulus811
8 jaar geleden
Jodokus, ben het helemaal met je eens dat dit bijzonder klantonvriendelijk is, maar waarschijnlijk wel legaal (helaas). Of je het had kunnen weten? Dat denk ik wel, want net zo makkelijk als ik de voorwaarden vond zijn ze ook voor jou beschikbaar.
Amadea
8 jaar geleden
Het zou al een stuk klantvriendelijker zijn als je ook voor 5 euro kon opwaarderen. Dan zou je die 25 euro aan gewone telefoongesprekken kunnen opmaken, en daarna overstappen op een voordeliger provider.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Inderdaad, bijvoorbeeld, nochtans voel ik me bestolen. Heb nu uit noodzaak nogmaals 10 euro uitgegeven omdat ik wel moest! Te gek voor woorden. [het is was vorig jaar zomer, dus die 6 mnd dat klopt wel] Lebara is voor mij synoniem voor diefstal. Zijn er nog meer van die grapjurken in provider/telecomland? Trouwens, wie leest er een gebruiksaanwijzing/leest er voorwaarden voordat ze een sim kaartje kopen? Ik wist niet eens dat dit kon, dat het bestond... pffffft
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@Jodokus52, er zit wel een logica achter. Lebara wil gebruik van simkaarten stimuleren; het ongebruikt laten ervan kost hen alleen maar geld. Dus zij stellen voorwaarden aan het gebruik van het product.
Niet dat ik het hiermee eens ben trouwens - ik vind het wel erg klantonvriendelijk -, maar zo werkt het blijkbaar.
En nee, ze zijn bepaald niet de enige. Volgens mij doet iedere provider dit, zij het dat er verschillen zitten in vervaltermijn. Vodafone bijvoorbeeld hanteert een jaar. Je zou ook een abonnement(je) kunnen overwegen. Bijvoorbeeld Ben, € 3,-/mnd, 60 belminuten. Goedkoper in gebruik dan prepaid, geen last van verval beltegoed en altijd te gebruiken, ook al zit je onverhoopt over je belminuten heen. Enige nadeel is dat je niet je belminuten die je maandelijks overhoudt, kunt meenemen naar de volgende maand.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik heb een Samsung Prepaid Standaard - Tele-2. Als ik mijn tegoed opvraag met *111# verschijnt er na de verbinding de mededeling:
Uw tegoed is (bedrag) en verloopt op 06.12.2016.
Ik heb op 6 december 2015 opgewaardeerd, het tegoed blijft dus één jaar geldig. Die mededeling verscheen toen ook op het schermpje.
Binnen die termijn moet men minstens eenmaal
€ 10,00 per jaar bijspijkeren. Gebruik nooit via Internet, maar als het niet anders kan dan alleen via een Wi-Fi.
Bij Tele-2 staat op de site zes maanden, maar dat is al een tijdje één jaar. Tele-2 verandert soms de spelregels tijdens het spel. https://www.bellen.com/mobiel/prepaid-geldigheidsduur.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dank aan iedereen voor uitleg, meedenken en voorbeelden! Mijn ervaringen met diverse telecom bedrijven houdt niet over, zullen we maar zeggen en laten we het er maar op houden dat ik m'n verlies moet nemen. Ik heb totaal niet de energie, noch de behoefte om hier een telefoontje aan te wagen, van weer €20,- zullen we maar denken, dus beter gewoon 'laat maar' denken... Begrijp ik een ding nog niet , als zo'n toestel/mobiel simlockvrij is , waarom werd ik dan gedwongen om lebara aan te schaffen... weet het niet meer en mèn wat is een slecht geheugen toch lastig. Heb inmiddels een Lyca sim-kaartje gekocht en zal eerst het nieuwe beltegoed opmaken, versneld, maar eigenlijk moet ik dus meteen alle gegevens van Lebara/sim kopiëren op Lyca/sim via het mobieltje. Dat heb ik begrepen, kan het alleen niet vinden. Zou ik misschien moeten Googlen en dan een eenvoudige handleiding/uitleg kunnen krijgen. Zo raar trouwens dat ik het op dit mobieltje niet kan vinden, op de verloren Nokia heb ik het meteen gevonden destijds.