Wat wordt algemeen beschouwd als de eerste smartphone?

Als ik het duckduckgo is het de IBM Simon maar dat lijkt me niet want daar heb ik nog nooit van gehoord.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Het beste antwoord

Onze smartphone lijkt nog erg jong, maar het concept zelf is op 16 augustus 1994 geboren. Simon was de naam van het toestel dat als de voorloper van de smartphone beschouwd wordt. De telefoon beschikte al over een touchscreen, e-mailsysteem en nog meer elementen die de weg hebben vrijgemaakt voor dat wonderbaarlijke toestel dat we al zo gewend zijn.

Toegevoegd na 1 minuut:
IBM en BellSouth lieten de wereld op het einde van 1992 voor het eerst zien wat Simon zou worden. Twee jaar later lag het toestel voor het publiek in de winkel.