wat is 3D touch technologie eigenlijk?

bij 3D denk ik aan driedimensionaal, heeft dat er iets mee te maken?

Toegevoegd na 55 minuten:
leg dat eens uit: harde aanraking en nog hardere aanraking...

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Het beste antwoord

Met de 3D Touch-technologie kunnen schermen in de nieuwe iPhones drie niveaus van aanraking herkennen. Het glas voelt of je hard of zacht drukt, wat extra mogelijkheden geeft (zoals een rechtermuisknop dat ook doet).

Bij het extra hard indrukken van het scherm kun je bijvoorbeeld meteen de navigatie starten als je in de Kaarten-app een adres hebt opgezocht. Nu moet je nog meermaals op het scherm tikken. In de Muziek-app kun je tijdens het luisteren naar een nummer harder op het scherm drukken, om het meteen toe te voegen aan de afspeellijst. Druk je hard op een mailtje, dan krijg je een preview. Druk je hard op de camera-app, dan krijg je snelkoppelingen naar direct een slomo-video opnemen of de selfiecamera.

Driedimensionaal heeft er dus niet zoveel mee te maken: je beweegt je vinger steeds maar in één richting: omlaag.
SimonV
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Touch Sensitive zou dan een beter term zijn.
Maar ja, klinkt niet zo sexy. :)