Is de galaxy s5 sneller dan de galaxy s6?

Er staat dat de galaxy s5 2,5 ghz is, en de s6 1,5 ghz, zou dit betekenen dat de S5 dus sneller is? En heeft de s6 een 4g+ (lte A) ondersteuning?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Het beste antwoord

Nee de S5 is niet sneller. De S6 is sneller, hij heeft namelijk 3GB RAM-geheugen, en de S5 had 2,5GB RAM-geheugen. Doordat er minder Ghz staat, lijkt het alsof hij langzamer is, maar dat is niet zo, hij is zuiniger.

Toegevoegd na 8 minuten:
En ja, de S6 heeft 4G+ ondersteuning.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
+De S6 is idd sneller. Maar dat dat komt door meer RAM is de andere instinker. Alleen als je daadwerkelijk meer dan 2,5 GB RAM zou gebruiken zou dat verschil merkbaar zijn.

Andere antwoorden (1)

1. Kijken naar Ghz is een oude instinker. Alleen als je zo goed als dezelfde processor vergelijkt, zegt een waarde in Ghz iets.
2. De S6 heeft een 8core en de S5 een 4core processor. (Ook dat zegt nog steeds niet alles).
3. Maar wat zegt dan wel wat? Benchmarks, je laat meerdere apparaten hetzelfde probleem berekenen en kijkt wie er het eerst klaar is (simpel gezegd).

https://browser.primatelabs.com/android-benchmarks

(multicore)
S6 edge= 4389
S6=4107
S5=2777

Toegevoegd na 1 minuut:
http://www.misco.nl/product/300249189/Samsung-GALAXY-S6-SM-G920F-saffierzwart-4G-LTE-LTE-Advanced-32-GB-GSM-Android-smartphone?selectedTabIndex=2&tabBarViewName=ProductTechnicalSpecifications&page=1&#tabs

LTE Advanced is idd ondersteund.