als je een iphone batterij vervangt worden dan alle gegevens gewist?

Ik heb een Iphone 4 s gekregen maar die is oorspronkelijk van mijn vriendin die verhuisd is en waar ik geen contact meer mee heb. Nu heb ik een probleem ik ben de toegangscode vergeten. Nu is mijn Iphone geblokkeerd. Ik moet nu via Itunes dingen regelen maar dat gaat niet. Want ik moet zoek mijn iphone uitschakelen maar ik weet de Apple ID niet van mijn vriendin. Dus vraag ik me nu af als ik dan het batterij van de Iphone vervang en een nieuwe aanschaf wist hij dan alle gegevens van de Iphone? Dus de wachtwoorden, Apps en etc.?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.5K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik denk het niet. Kan je de iphone nog aanzetten en gewoon gebruiken? Je zou misschien kunnen proberen om hem terug naar fabrieksinstellingen te zetten. Ik heb geen iphone, dus weet ik niet hoe je ernaartoe moet klikken, maar ik veronderstel dat er ook wel een optie instellingen is en je dat daar dan in terug vindt.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Batterij verwisselen heeft geen enkel effect op de bestanden van welke device dan ook.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Als je de toegangscode niet kent en ook niet de Apple-ID krijg je dat ding nooit aan de praat. Je vriendin zal de iPhone moeten vrijgeven voordat jij er überhaupt iets mee kan. Betterij verwisselen of wat dan ook, anders dan softwarematige vrijgave door je vriendin, resulteert in een mooie baksteen-bling-bling.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@Leesbeest ik kan de iphone niet meer aanzetten helaas. Het enige wat ik nu kan is alleen een noodoproep naar 112.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@martinastoesse: die vriendin van je heeft de iPhone via iTunes geblokkeerd, kan je niks meer mee, anders dan je vriendin lief aankijken...!
Antoni
8 jaar geleden
@freekfluweel, de volledige gebruikersnaam van de vraagsteller is martinastoessel. Voor een volledige vermelding op deze pagina is deze naam blijkbaar te lang.

Antwoorden (3)

Nee, als je een batterij vervangt dan wist die niet het geheugen etc. Alle wachtwoorden enz. Staan op de telefoon en niet op de batterij.
Je kan gerust een batterij uit je vriendin haar iPhone halen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
escape
8 jaar geleden
Een batterij (accu) uit een Iphone halen is voor de meeste mensen niet weggelegd. Dat heeft Apple heel moeilijk gemaakt. Alleen te doen voor de zeer handige elektronicus.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Nou als je met een schroevendraaier overweg kan kan je ook de batterij vervangen in een iphone. Zo super moeilijk is dag niet.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Zeer handige elektronicus? Met een mini koevoetje en een kleine schroevendraaier ben je er zo in hoor.
Even Googelen levert genoeg hits op met uitleg. Zelfs YouTube-filmpjes.

Het kan door de iPhone uit te schakelen en vervolgens weer aan te zetten door de USB-kabel in te pluggen terwijl je de 'Home'-knop ingedrukt houdt. Er verschijnt een USB-kabel in beeld met het iTunes-logo. Start iTunes op. iTunes zal aangeven dat de iPhone vergendeld is en dat je deze naar de fabrieksinstellingen kunt herstellen.

Daarmee wordt de iPhone wel volledig gewist.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Om Zoek Mijn iPhone uit te schakelen MOET je vriendin inloggen op afstand op iCloud.com en de iPhone verwijderen pas DAARNA kan je via iTunes de iPhone herstellen naar de fabrieksinstellingen en de iPhone gebruiken.
Of je kan contact opnemen met Apple als het echt niet lukt: http://www.apple.com/nl/support
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Apple moet wel bewijs hebben dat het zijn iphone is. Anders zullen ze hem niet unlocken.