Mijn iPhone 4s gaat vanzelf uit bij 8-9% batterijlading. Kan ik daar iets aan doen?

Mijn iphone 4s loopt niet meer leeg tot 0%, maar geeft er bij 8 a 9 procent al de brui aan. Kan ik dat verhelpen?

paulus811
9 jaar geleden
1.9K

Het beste antwoord

In oudere iOS versies (voor iOS 7) kon je dat nog wel wijzigen in je telefoon. Dat kostte alleen veel accu's voortijdig het leven omdat ze te vaak te diep werden ontladen. Het vervangen van een accu bij een iPhone is een lastige klus omdat deze in de body zit en het hele apparaat open moet om er bij te komen.

Daarom is tegenwoordig niet meer mogelijk om dit aan te passen. Om de accu te beschermen schakelt een iPhone daarom uit zodra hij onder de 10% accu vermogen komt. Enige dat je kunt doen is een aantal opties uitschakelen (of juist inschakelen) om de levensduur te verlengen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
bij een 4s is de achterkant toch gewoon open te maken en de accu eruit te trekken met een lipje?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bij een 4S wel, van de 4 weet ik dat het halve apparaat uit elkaar moest.
paulus811
9 jaar geleden
Dank voor je antwoord. Inmiddels schakelt de iphone al bij 30% uit en wordt het tijd voor een nieuwe accu denk ik ;-)

Andere antwoorden (2)

Ik denk niet dat je dat kán verhelpen, maar dat moet je ook niet willen. Het is namelijk een bescherming van je accu, die ernstig beschadigd zou kunnen raken als hij geheel wordt ontladen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ritsuka
9 jaar geleden
Is dat zo? Ik heb nog nooit gehoord dat er een accu daarvan beschadigd is
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Nee, het klopt dat je daar nog nooit iets van hebt gehoord. Lithiumbatterijen mogen niet geheel worden ontladen en dus is er een beveiliging: je telefoon schakelt uit.,
Maar ze zijn óók beschermd tegen te lang ópladen. Ook dan treedt de ingebouwde bescherming van je telefoon in werking. Als dat niet zo was zou je je telefoon niet een hele nacht in het stopcontact mogen laten zitten.
Teveel lading is namelijk net zo schadelijk als te weinig
Ritsuka
9 jaar geleden
https://www.conrad.nl/nl/informatie-tips/energie/accu-s---batterijen/exploderende-accu-s.html
Van wat ik hier lees gebeurt dit eigenlijk alleen bij goedkope accu's.
paulus811
9 jaar geleden
Het is de standaard accu van een iphone 4s en tot voor kort stopte deze bij 0%. Nu gaat hij bij 8 a 9% al vanzelf uit en krijg je m ook niet meer aan. Ik kan me niet voorstellen dat dit 'beveiliging' is.
capthavoc
9 jaar geleden
Het kan ook te maken hebben met IOS8 ?of zelfs het weer
Maar ik kijk er niet raar van op dat het gebeurd.
Mijn iphone schakelt soms ook wel eens onverwacht uit bij vochtig en koud weer. alsof er een beveliging inschakelt.
Wetende dat er eigenlijk nog voldoende lading in moet ziten
hij geeft dan soms een melding lage batterij sluit aan op stroom icoon
en doet het niet meer totdat ik hen daarop aansluit.
Maar soms kan ik hem na een tijdje weer gewoon aanzetten en heb dan nog 40 % of zo.
Maar het valt me wel op dat het alleen gebeurd als het heel vochtige weer is.
of als ik kost daarvoor google maps heb gebruikt dus waarschijnlijk is het iets met de gps ? wellicht zit daar een beveiliging in ?
Veel kan je er niet aan doen is mijn idee
Je kan hem aan de oplader koppelen. Hij gaat uit, om te zorgen dat je batterij niet kapot gaat. Als je hem sneller opgeladen wilt hebben, zet hem dan op vliegtuigmodus. Je kan niet instellen/veranderen dat hij pas uit gaat als hij nog meer 1% heeft, wél kan je (als je iOS 8 of hoger hebt) bij Instellingen > Algemeen > Gebruik > Batterijgebruik zien welke apps hoeveel procent verbruiken. Misschien is dat handig om te zorgen dat je batterij langer meegaat.