Met wat kan je je smartwatch verbinden?

Ik heb een Sony Xperia S en ben voor de moment gewoon even aan het kijken naar smartwatches.
Moet de smartwatch ook van Sony zijn om verbonden te kunnen zijn met mijn Sony Xepria?
Of kan de smartwatch ook verbinden met mijn gsm als het een Samsung Galaxy of Samung Gear is?

Hangt het kortom af van het merk enzo... of ik een smartwatch kan verbinden met mijn gsm?

En een extra vraag: moet je wifi of dataverbruik (blijven aanliggen) om met een smartwatch op facebook ofzo te kunnen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Antwoorden (1)

Het verschilt per smartwatch of hij met alle merken kan werken of alleen met hetzelfde merk als de smartwatch zelf. (goede) smartwatches zoals de Gear Live en de LG G Watch zijn met alle telefoons te verbinden als ze Android 4.3 of hoger hebben. Ik weet niet of jouw telefoon dat heeft, dat kun je in de instellingen vinden.