Hoe kan je whatsapp en/of telegram gebruiken op een ipod?

Ik heb een iPod touch 5g en ik zou graag whatsapp en/of telegram daarop willen gaan gebruiken, maar zonder nummer. Wie weet hoe dit kan? Maakt mij niet uit of het met jailbreak moet. Alvast bedankt.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.3K

Het beste antwoord

Hallo,
Telegram is simpelweg te downloaden via de AppStore (Compatibiliteit: Vereist iOS 6.0 of nieuwer. Compatibel met iPhone, iPad en iPod touch. Deze app is geoptimaliseerd voor iPhone 5.)
WhatsApp ligt iets ingewikkelder. Hiervoor is vaak Jailbreak nodig. In bijgevoegde bron is een aardig betrouwbare (Nederlandse) site die beweert WhatsApp op een iPad en/of iPod te kunnen krijgen zonder jailbreak. Dit doen ze door de iPhone Configuration Utility te downloaden. In de reacties zie je wisselende meningen. Bij velen is het gelukt, bij enkelen ook niet. Het is het proberen waard!

Toegevoegd na 1 minuut:
Oja,
Telegram werkt op verschillende apparaten. WhatsApp daarin tegen werkt maar op één apparaat. Als je dus wilt wisselen moet je de aanmeldingsprocedure opnieuw doen. Hierbij is het dus verstandig om het maar op één apparaat te willen gebruiken.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ja er is wel een nummer vereist, anders kun je immers ook geen contact leggen met mensen. Je kunt wel een nummer doen die je daarna nooit meer gebruikt.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Je kunt aan een mobiel nummer komen door bijvoorbeeld een sim kaart te kopen. Bijvoorbeeld hier: https://www.vodafone.nl/shop/mobiel/prepaid/simkaart.shtml?cmpid=02428 dan heb je een simkaart voor 5 euro. Als je deze online registreert krijg je ook nog is 5 euro beltegoed.

Andere antwoorden (1)

Jazeker, telegram weet ik niet maar whatsapp kun je het makkelijkst met jailbreak installeren maar zonder is ook niet onmogelijk.
Met jailbreak moet je whatspad installeren uit cydia en whatsapp via ifunbox (pc)

Zonder jailbreak kun je dit doen
http://9to5mac.com/community/how-to-install-and-activate-whatsapp-on-ipod-touch-and-ipad-on-pc-without-jailbreak/