Kan ik van android 2.1 naar een nieuwere versie?

met de oude android kan ik niet eens apps downloaden dus zou graag een nieuw versie willen op mijn tablet, maar kan dit?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Merkloos, en bij de instellingen kan ik hem niet updaten. Maar een hele nieuwe versie downloaden bijv. ?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Een merkloze tablet bestaat niet. Zie mijn antwoord, er is mogelijk een rom beschikbaar. Maar dat is afhankelijk van je tablet, nogmaals zonder meer details kunnen we niks adviseren. Een nieuwe versie zet je niet zomaar op een tablet, de betreffende hardware moet het aankunnen EN alle drivers moeten beschikbaar zijn. Als dat het geval is er meestal een rom beschibaar op XDA, maar zonder meer details kunnen we niks adviseren. Dat je bij de instellingen geen update vind zegt overigens niet veel want de meeste oudere android toestellen hebben geen over the air updates, die zal je er handmatig op moeten zetten voordat je het updaten.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ga naar Instellingen. Blader helemaal naar beneden tot je de optie "Over de telefoon" tegenkomt en tik daar op. Kun je hier schrijven wat je ziet staan bij "Modelnummer"?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
VO.18.ECLAIR.eng.root.20101229.000001 en kernel versie is 2.6.25
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Weet je zeker dat dit onder modelnummer vermeld stond? Ziet er meer uit als een kernel/buildnummer dan een modelnr.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Model nummer : tablet pc
Klopt dit?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Oei, dat is lastig. Ik vermoed dat je een goedkope import tablet hebt die niet echt juist is gecertificeerd. Even kijken hoor, lukt het je om de volgende app even te installeren en dan te kijken of die wellicht meer gegevens vindt: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.cpuid.cpu_z&hl=nl
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Is het niet toevallig een "MID", of staat er ergens nog een andere naam vermeld - op de doos bijvoorbeeld - wat niet op een merknaam lijkt?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik kan geen apps downloaden :( moet via een site maar die doet het niet! En is echt merkloos, witte doos en allemaal apps icoontjes erop maar niks geen naam!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Tja, dan wordt het moeilijk. Je zou eventueel kunnen zoeken naar sites waar je de .apk van CPU-Z kunt downloaden. Als je via instellingen toestaat dat je tablet apps van onbekende bron installeert, dan heb je alsnog CPU-Z tot je beschikking en kunnen we je misschien verder helpen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Je hebt geen play store (of market in de oudere versie) op je tablet? Dan is het geen gecertificeerde android tablet (ook logisch, want Google heeft tablets met een versie lager dan 3.1 goedgekeurd). In een alternatieve store kan je wellicht inderdaad de apk van een app als CPU z vinden. Maar met de informatie die je geeft kunnen we bijzonder weinig. Een nieuwe versie van het besturingssysteem vereist dat de gehele configuratie daarop is afgestemd, m.a.w. de drivers moeten o.a. beschikbaar zijn. Daarnaast is toestel vermoedelijk ook nog eens niet geroot, dus zal dat ook moeten gebeuren. Weet je zeker dat er niks van een model, fabrikant aanduiding, serie nummer of iets dergelijks beschikbaar is. Hoe heb je dat ding gekocht? Heb je het bonnetje nog?

Antwoorden (1)

Dat is afhankelijk van je tablet. Sommige fabrikanten geven updates uit en het zou best kunnen dat je kan upgraden naar android 2.2 of 2.3 , misschien zelf 4.0, maar die kans lijkt me zeer gering. Als de fabrikant geen update heeft uitgegeven zou het kunnen dat hobbyisten een custom rom hebben uitgegeven, maar dat is afhankelijk van de tablet. Dus zonder meer info te geven kunnen we niks zeggen. Wel is versie 2.1 zeeeeeer oud en de kans dat er een upgrade beschikbaar is naar een nieuwere versie is heel klein.