Hoe moet ik mijn accu van mijn nieuwe huawei g6 gebruiken, juist helemaal leeg laten lopen of niet?

Ik heb een nieuwe huawei G6, maar nu hoor ik verhalen dat je de accu juist niet helemaal leeg moet laten gaan, dit zou gevaarlijk zijn. Maar andere verhalen: Laat hem helemaal op, laat hem helemaal leeg gaan, weer helemaal opladen.
Wat is nu het beste voor mijn huawei G6?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Antwoorden (2)

In dit toestel zit een Lithium-ion-polymeer-accu. Die mag je niet geheel ontladen omdat het dan beschadigd. Echter, er zit ook software in die de accuspanning bewaakt en die zorgt ervoor dat de battery niet geheel kan ontladen.
In tegenstelling tot Nicad-accu's hebben deze batterijen geen geheugeneffect, dus je kan laden en ontladen wat je wilt. Het is niet verstandig om een batterij met een minimale spanning weg te leggen, want dan raakt deze uiteindelijk helemaal leeg en is deze defect.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat slaat dus echt helemaal nergens op, je beweerd dus dat als de batterij van je telefoon helemaal leeg is je een nieuwe batterij moet kopen? Dat is echt de grootste onzin die ik ooit heb gehoord.
Met moderne smartphones zit er niet echt een probleem met opladen als de batterij bijvoorbeeld nog 40% heeft, in principe kan je je telefoon opladen wanneer je dat wil. Het beste kan je natuurlijk je batterij niet iedere keer als deze 90% heeft weer op gaan laden of continu aan de lader laten liggen want hierdoor gaat op de langere duur je batterij korter mee.