hoe reset ik mijn telefoon(met root)?

Ik heb een samsung galaxy nexus met root, die wil ik resseten en de root weg halen omdat mijn launcher de heletijd crashed en hij heel sloom is. Met terug zetten naar fabrieks instellingen leverd niet veel op

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.9K

Antwoorden (2)

De root zorgt er als het ware voor dat je alle rechten krijgt op de telefoon en je alles zou kunnen aanpassen. Als je een factory reset doet, zou je systeem weer geheel als nieuw moeten worden (qua software). Misschien hersteld hij de root ook, maar dit zou geen invloed moeten hebben, omdat er als het ware door de factory reset nog geen instellingen zijn veranderd. Ik denk dat je probleem niet bij de root ligt.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Heb je je smartphone alleen geroot, dan zal dat zoals Ohjah12345 ook vermoedt het probleem niet zijn. Heb je je smartphone geflasht en staat er een custom rom op, dan zou het kunnen helpen om de oorspronkelijke rom terug te zetten.

Op Google Developers kun je de oorspronkelijke rom vinden, en instructies om je smartphone opnieuw te flashen.