Welke powerbank moet ik nemen?

Ik heb dus 2 powerbanks gezien. Ze hebben een prijsverschil van 1 euro maar de ene heeft 2x zoveel capaciteit (mAh) dan de andere.
(ik heb een s3 btw)

Hier is de eerste:
http://www.wehkamp.nl/elektronica/mobiele-telefoon-accessoires/mobiele-telefoon-accessoires/xtorm-powerbank-5200/C26_6FI_6FI_857163/

Hij is van Xtorm en die staat bekend om zijn powerbanks maar heeft dus 5200 mAh (wat eigenlijk al genoeg is)

En hier is de tweede:

http://www.wehkamp.nl/elektronica/mobiele-telefoon-accessoires/mobiele-telefoon-accessoires/tp-link-tl-pb10400-powerbank/C26_6FI_6FI_347482/

Deze is van tp-link en ik wist niet eens dat zij powerbanks hadden en ze zijn er ook niet bekend om.

deze heeft een capaciteit van 10400 mAh wat MEER dan genoeg is en dat is altijd handig natuurlijk.

Nu is mijn vraag welke ik moet nemen en of de kwaliteit bijvoorbeeld daalt door te veel capaciteit of dat deze kleine prijsverschil gewoon te maken heeft met de merk imago/bekendheid

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Het beste antwoord

Tja, ik zou persoonlijk voor de kleine gaan. Ik beschouw een powerbank alleen voor noodsituaties, want tegenwoordig kun je bijna overal je telefoon opladen, zelfs in een vliegtuig. En je hebt er alleen iets aan als je m bij je hebt en dan zou die grote me snel tegenstaan vrees ik. Die weegt namelijk bijna een kwart kilo, dus dat is echt wel iets om rekening mee te houden.

Met de grote kun je twee apparaten tegelijk opladen en tot wel 5x. Maar stel jezelf de vraag hoe vaak je dat in het verleden geholpen zou hebben.

De kleine kun je ook via solar bags opladen, maar het lijkt erop dat die niet worden meegeleverd. Dan ben je pas echt onafhankelijk van een stopcontact.
paulus811