Waarom is 3G sneller bij mij in belgie dan in nl ?

Ik heb een Nederlandse abbo maar als ik 3G gebruik dan waar dan ook in nl is het langzaam zelfs met 5 bolletjes (iphone)
. Als ik soms in België ben dan heb ik op 1 bolletje nog supersnel 3G (maar betaal wel extra !) hoe kan dit ?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Het beste antwoord

Het aantal bolletjes zegt niets over de snelheid, het aantal gebruikers op die mast echter wel, en die masten zijn vaak overboekt. d.w.z er zitten meer mensen verbonden aan die mast die daarbij meer bandbreedte trekken dan er totaal beschikbaar moet zijn, we zijn een vol land qua frequenties en de band waar op gezonden wordt(900 / 1800MHz) zit met slechts een kanaalscheiding van 200KHz met weinig gepaard spectrum(providers om én om) al tot z'n nok gevuld....
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bedankt !!!

Andere antwoorden (2)

Omdat je telefoon waarschijnlijk 850/2100mhz ondersteund,
In Nederland hebben we 900(komt geleidelijk aan)/2100mhz. waardoor je véél sneller internet kunt ontvangen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hoi, ik heb een Nederlandse en Belgische kaart. In Nederland is 3G gewoon traag. Met mijn Belgische kaart in Nederland kan ik verschillende providers kiezen en ze zijn alleen traag. Mijn tablet heeft geen 3G in België, enkel H+maar dit is vele malen sneller dan de Nederlandse 3G. Besluit: Nederlanders worden opgelicht...