Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan ik een nieuwe simkaart aanvragen met hetzelfde nummer bij dezelfde provider?

Ik heb deze simkaart namelijk al jaaaaren in gebruik en hij raakt nogal versleten van alle telefoons waar ik heb in en uit gehaald heb (telefoon herkent hem niet altijd en er zitten krasjes op). Kan ik simpelweg een nieuwe simkaart aanvragen? Het is geen abonnement, gewoon prepaid.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
9.5K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Je kunt altijd je mobiele telefoonnummer meenemen. Het maakt dus niet uit of je prepaid, met een abonnement of sim only belt. Het maakt ook niet uit of je bij je aanbieder blijft of overstapt naar een andere aanbieder. Nummerbehoud wordt ook wel nummerportabiliteit genoemd.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Is volgens mij niet de vraagstelling!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Niet echt,maar als vs een nieuwe simkaart wil dan zal vs nummerbehoud aan moeten vragen als vs hetzelfde nummer wil houden.
Vandaar dit antwoord.
Ja dat is bij de meeste providers geen probleem.
Het kan ook gebeuren dat een nieuwe GSM een andere maat simkaart nodig heeft, bijvoorbeeld van micro- naar mini-sim, dan kun je ook een andere sim aanvragen.
(soms tegen een redelijke vergoeding afhankelijk van provider)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding