Wat is het nut van gebogen schermen die de eerst komende smartphone modellen hebben?

Zoals de Samsung Curve, LG en nu ook de nieuwste geruchten voor de iPhone.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (2)

Is geen gimmick; de leesbaarheid (minder reflectie omgevingslicht) wordt beter en de helderheid hoeft niet zo hoog gezet te worden, daardoor is de batterijduur ook langer:

http://gizmodo.com/why-samsungs-curved-smartphone-display-isnt-just-hype-1453993230
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
+. Goed verhaal zeg. Ik vraag me af waarom dit niet als marketing wordt gebruikt?
Het enige wat ik daarvoor had gezien, was het kantelen van het scherm die dan even aan gaat. Goh, wat vernieuwend en nuttig. Maar dit is een heel ander verhaal. Dan wil ik ook meteen zo een toestel kopen. Bij wijze van spreken.
redhouse
10 jaar geleden
Schermen worden dus bijna onbreekbaar en dat is fijn, want schade aan schermen komt vaak voor als een smartphone valt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
@Redhouse, dat lees ik niet in het verhaal waar het antwoord naar verwijst.
Hoe kom je aan die theorie? Wat ik begrijp is dat er geen glas meer wordt gebruikt. Maar kunststof. Dat had vroeger juist weer het probleem van krassen. Daarom was er toen overgestapt naar glas, omdat die minder kras gevoelig waren.
En later weer naar de Gorilla glass.
redhouse
10 jaar geleden
Tweakersnet had een review van een smartphone met gebogen glas
Een scherm wat je kunt buigen kan je niet breken.