Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat is het nut van gebogen schermen die de eerst komende smartphone modellen hebben?

Zoals de Samsung Curve, LG en nu ook de nieuwste geruchten voor de iPhone.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
819

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Is geen gimmick; de leesbaarheid (minder reflectie omgevingslicht) wordt beter en de helderheid hoeft niet zo hoog gezet te worden, daardoor is de batterijduur ook langer:

http://gizmodo.com/why-samsungs-curved-smartphone-display-isnt-just-hype-1453993230
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
+. Goed verhaal zeg. Ik vraag me af waarom dit niet als marketing wordt gebruikt?
Het enige wat ik daarvoor had gezien, was het kantelen van het scherm die dan even aan gaat. Goh, wat vernieuwend en nuttig. Maar dit is een heel ander verhaal. Dan wil ik ook meteen zo een toestel kopen. Bij wijze van spreken.
redhouse
10 jaar geleden
Schermen worden dus bijna onbreekbaar en dat is fijn, want schade aan schermen komt vaak voor als een smartphone valt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
@Redhouse, dat lees ik niet in het verhaal waar het antwoord naar verwijst.
Hoe kom je aan die theorie? Wat ik begrijp is dat er geen glas meer wordt gebruikt. Maar kunststof. Dat had vroeger juist weer het probleem van krassen. Daarom was er toen overgestapt naar glas, omdat die minder kras gevoelig waren.
En later weer naar de Gorilla glass.
redhouse
10 jaar geleden
Tweakersnet had een review van een smartphone met gebogen glas
Een scherm wat je kunt buigen kan je niet breken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding