is de processor of ram belangrijker bij een smartphone?

ik kan vanwege een beperkt budget niet een perfecte smartphone kopen. nou heb ik wel twee goede smartphones kunnen vinden, namelijk de acer liquid gallant (1 GB ram en 1 ghz single core processor) en de alcatel one touch x pop (512 mb ram en 1 ghz dual core processor). Nu is mijn vraag: wat is belangrijker, ram of processor. ik ben niet van plan om hele zware games te gaan spelen. alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (1)

Het is een combinatie van de 2, wat ook heel zwaar weegt is niet alleen de batterij van je telefoon maar ook welk besturingssysteem het op draait. Bij veel telefoons kun je heel veel RAM (en dus snelheidswinst) behalen door je applicaties af te sluiten die "sluimeren" op de achtergrond. Afhankelijk van welke telefoon je kiest, er zijn voor ieder platform wel applicaties (Windows, Android of what so ever) die dit voor je kunnen doen. Kies met jouw budget voor de telefoon die bij je past, ik zou voor een dual core gaan maar dat is persoonlijk. ( heb zelf een quadcore en het verschil is aanzienlijk met een dualcore ) Ligt aan het gebruik, sms of 5 dingen tegelijk doen zit namelijk nogal verschil in. Whatzzap of een emailtje heeft echt geen dual core nodig. Succes!