hoe zit het met garantie in Nederland voor een samsung toestel uit Belgie?

Als ik een Samsung Galaxy S3 in Belgie koop, dan zegt Samsung NL dat je maar 1 jaar garantie hebt in Nederland. Wel 2 jaar in Belgie. Dit is nergens te vinden.
Als er geen nota mocht zijn, is aan een imei of serienummer te zien uit welk land een toestel komt (ik meen dat een onderdeel van het imeinr een landcode is)

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (1)

De IMEI code draagt geen verwijzing naar een land.
Voor de garantie is vooral het aankoopbewijs belangrijk.

Onlangs ging mijn samsung tv-toestel stuk. Ik belde naar het Belgische service nummer van Samsung en kwam in Nederland terecht. De operator kon met het serienummer zien of mijn toestel nog in garantie was (tegenwoordig kun je een verlengde garantie nemen op deze toestellen). Als je een toestel in België koopt waar wettelijk een langere garantie van toepassing is dan zal men dat weten wanneer je een probleem krijgt met je toestel.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
dank voor uw bericht. Ik zie op Wikipedia dat het stukje TAC in de code naar het land verwijst dat het toestel heeft toegelaten, dus toch een verwijzing naar bijv. België?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Voila, en zo leren we ook iets bij
Ik wist dat het vroeger zo was maar dacht dat men daarmee gestopt was.