Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe verplaats ik apps naar mijn MicroSD kaart?

Ik heb de Samsung Galaxy Ace, maar na het downloaden van een paar apps is mijn geheugen te vol. Ik heb een nieuwe SD kaart gekocht ofzoiets met 8GB geheugen. Nu kom ik erachter dat je de apps eerst op de kaart moet zetten. Op mijn SD kaart is nog heel veel ruimte vrij, op mijn telefoon niet.
Nu heb ik al geprobeerd om apps zoals twitter, whatsapp op mijn SD kaart te zetten. (via instellingen > applicaties > applicaties beheren. ) Als ik op een app zoals twitter klik staat er verpl naar SD kaart. Maar die is dus grijs.
Dat is bij alle apps op mijn telefoon zo. Nu heb ik ook al App2SD gedownload en die geeft aan niks op mijn SD kaart te kunnen zetten. Is hier een oplossing voor?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
821

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Niet alle apps kunnen op de sd kaart, whatsapp bijvoorbeeld!

hil climb racing kan er bijv. wel op.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Zolang het grijs aangegeven staat kun je er niks mee doen, helaas.

Maarrrrr.... Er is wel een mogelijkheid om alles op je SD kaart te zetten. Dit vergt wel wat kennis en zelfvertrouwen. Door je telefoon te 'rooten' kun je je apps wél naar je SD kaart verplaatsen. Rooten houdt eigenlijk in dat je de rechten van je provider eraf haalt en het je eigen maakt. Let wel op dat 'rooten' (te vergelijken met 'jailbreaken' op iPhones) consequenties kan hebben.

Tips hoe je je telefoon kan 'rooten' en je apps vervolgens kunt verplaatsen naar je SD kaart vind je in de bronnen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding