Mijn pas gekochte telefoon bevat gebreken die verkoper & fabrikant niet kunnen vinden. Wat nu?

Ik heb 2.5-3 weken geleden een Samsung Galaxy S3 gekocht waar er donkere vlekken in het scherm zitten, alleen zichtbaar bij donkere omgevingen en bij donkere beelden op het scherm zelf.

Ik ben hiermee naar de MediaMarkt gegaan waar ik het toestel gekocht heb, maar deze vonden het probleem niet en dachten (heel logisch) een software-reset te doen om een hardware probleem op te lossen. Zelfde middag meteen weer terug gegaan omdat de vlekken er uiteraard nog steeds zaten. Ze hebben het toestel toen naar het Samsung reparatie/whateverpunt gestuurd. Ook bij Samsung zelf hebben ze geen mankementen geconstateerd terwijl deze er wel degelijk zijn, het zij slecht zichtbaar. Wat kan ik nu nog doen?

Toegevoegd na 7 minuten:
MediaMarkt geeft hierbij ook aan dat ze niet willen vergoeden/omruilen zolang zij de klacht niet kunnen achterhalen

Weet jij het antwoord?

/2500

Wettelijk gezien is het zo dat als zij het product niet kunnen repareren dat ze je een nieuwe moeten geven of de koop ongedaan moeten maken door geld terug te geven. Het bedrijf waar je dit hebt gekocht is verantwoordelijk. Dus niet Samsung (dat zullen ze vaak zeggen). Zij moeten je hiermee helpen.

Bronnen:
http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/ic...

Wat zijn mijn rechten als ik te maken heb met een afwijkend product? Voldoet uw product niet aan de overeenkomst? Dan hebt u recht op een product dat hier wel aan voldoet. De verkoper moet het probleem gratis en binnen een redelijke tijd oplossen. U moet hier ook niet te veel last van hebben. Lost de verkoper het probleem niet gratis en binnen een redelijke tijd op? Dan kunt u de overeenkomst ontbinden. De overeenkomst wordt dan ongedaan gemaakt. U hebt er dan recht op dat u uw geld terug krijgt. De verkoper heeft er dan recht op om het product terug te krijgen. Bespreek uw klacht eerst met de verkoper. Probeer samen een oplossing te vinden. Lukt dit niet? Dan kunt u het volgende doen. Schrijf een klachtbrief Schrijf de verkoper een brief met daarin uw klacht. U kunt de brief aangetekend versturen. Dan hebt u een bewijs dat de brief is gestuurd. Zet in deze brief de volgende informatie: dat u een oplossing voor een bepaalde datum wilt. Let op: de tijd die u de verkoper geeft moet redelijk zijn. dat u de rekening nog niet (helemaal) betaalt totdat de verkoper een oplossing heeft geboden. Dit kan natuurlijk alleen als u nog niet het hele bedrag betaald hebt. wat u gaat doen als de verkoper geen goede oplossing biedt, zoals: dat u de koopovereenkomst ontbindt, en u uw geld terug wilt.

Bronnen:
http://www.consuwijzer.nl/elektronica/onte...

Schrijf een brief naar de directie van Media Markt Nederland. Een zogenaamde directieklacht wordt door een ander type medewerkers behandeld!

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100