Mijn pas gekochte telefoon bevat gebreken die verkoper & fabrikant niet kunnen vinden. Wat nu?

Ik heb 2.5-3 weken geleden een Samsung Galaxy S3 gekocht waar er donkere vlekken in het scherm zitten, alleen zichtbaar bij donkere omgevingen en bij donkere beelden op het scherm zelf.

Ik ben hiermee naar de MediaMarkt gegaan waar ik het toestel gekocht heb, maar deze vonden het probleem niet en dachten (heel logisch) een software-reset te doen om een hardware probleem op te lossen. Zelfde middag meteen weer terug gegaan omdat de vlekken er uiteraard nog steeds zaten. Ze hebben het toestel toen naar het Samsung reparatie/whateverpunt gestuurd. Ook bij Samsung zelf hebben ze geen mankementen geconstateerd terwijl deze er wel degelijk zijn, het zij slecht zichtbaar. Wat kan ik nu nog doen?

Toegevoegd na 7 minuten:
MediaMarkt geeft hierbij ook aan dat ze niet willen vergoeden/omruilen zolang zij de klacht niet kunnen achterhalen

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het is een bekend probleem en doet zich voor op bijna alle AMOLED schermen. https://www.google.nl/search?q=amoled+black+spots&rlz=1C1CHFX_nlNL525NL525&oq=amoled+bla&aqs=chrome.0.59j57j0l2j60j62.2206j0&sourceid=chrome&ie=UTF-8
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
http://forums.androidcentral.com/samsung-galaxy-s3/260791-amoled-black-dots-dark.html

Antwoorden (3)

Wettelijk gezien is het zo dat als zij het product niet kunnen repareren dat ze je een nieuwe moeten geven of de koop ongedaan moeten maken door geld terug te geven.

Het bedrijf waar je dit hebt gekocht is verantwoordelijk. Dus niet Samsung (dat zullen ze vaak zeggen). Zij moeten je hiermee helpen.
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
MediaMarkt geeft aan dat zolang zij de klacht niet kunnen achterhalen zij niet willen ruilen/vergoeden...
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ook Media Markt moet zich aan de regels houden, gewoon eisen dat ze het toestel ruilen of vergoeden....
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
MediaMarkt denkt soms dat ze God zijn.
Ermee terug gaan met desnoods een kopie van de Consuwijzer[zie mijn antwoord]
Castle
10 jaar geleden
Als Mediamarkt niet meewerkt dan een aangetekende brief voorzien van datum waarin je hen aansprakelijk stelt voor vervanging of reparatie. Indien zij dit niet kunnen dat je de koop ongedaan wilt maken. in de link: http://www.juridischloket.nl/vraagenantwoord/consument-geldzaken/aankopen-en-garantie/defect-product/Pages/default.aspx?_st_osc=related vind je een voorbeeldbrief die je kunt gebruiken.
Wat zijn mijn rechten als ik te maken heb met een afwijkend product?

Voldoet uw product niet aan de overeenkomst? Dan hebt u recht op een product dat hier wel aan voldoet. De verkoper moet het probleem gratis en binnen een redelijke tijd oplossen. U moet hier ook niet te veel last van hebben.

Lost de verkoper het probleem niet gratis en binnen een redelijke tijd op? Dan kunt u de overeenkomst ontbinden. De overeenkomst wordt dan ongedaan gemaakt. U hebt er dan recht op dat u uw geld terug krijgt. De verkoper heeft er dan recht op om het product terug te krijgen.

Bespreek uw klacht eerst met de verkoper. Probeer samen een oplossing te vinden. Lukt dit niet? Dan kunt u het volgende doen.

Schrijf een klachtbrief

Schrijf de verkoper een brief met daarin uw klacht. U kunt de brief aangetekend versturen. Dan hebt u een bewijs dat de brief is gestuurd. Zet in deze brief de volgende informatie:
dat u een oplossing voor een bepaalde datum wilt. Let op: de tijd die u de verkoper geeft moet redelijk zijn.
dat u de rekening nog niet (helemaal) betaalt totdat de verkoper een oplossing heeft geboden. Dit kan natuurlijk alleen als u nog niet het hele bedrag betaald hebt.
wat u gaat doen als de verkoper geen goede oplossing biedt, zoals: dat u de koopovereenkomst ontbindt, en u uw geld terug wilt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Schrijf een brief naar de directie van Media Markt Nederland. Een zogenaamde directieklacht wordt door een ander type medewerkers behandeld!