Kan ik mijn kapotte telefoon verkopen? (zie uitleg)

Hoi.

Mijn Sony Xperia Arc S (modelnummer LT18i) Deed het plotseling niet meer

Ik had hem op een avond in de lader gedaan omdat ik nog meer 6% over had. De volgende dag deed ie niks meer.

Als de batterij kapot is, blinkt het led-lampje op de zijkant rood-groen-rood-groen-rood-groen, maar hij doet helemaal niks.
Hij gaat niet aan, helemaal niet, hij laad niet op, de computer ziet hem niet en sony flashtool (repair tool dingetje) ziet hem ook niet.

De telefoon is iets meer dan 1.5 jaar oud en ik had 1 jaar garantie, dus de garantie wou niks meer doen.

Er is geen zichtbare schade (wel wat krasjes enzo, gewoon gebruiksschade)
Het scherm is in orde, het touchscreen ook, opzich is de telefoon nog in goede staat.

Nieuwprijs van deze telefoon is +- 330 euro.

Kan ik deze telefoon ergens verkopen of inleveren tegen geld?
zoja, hoeveel zou ik er nog voor kunnen krijgen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (3)

Ik zou toch even teruggaan met je telefoon.

"Veel consumenten denken dat zij standaard recht hebben op twee jaar 'garantie'. In de Europese Richtlijn Koop en Garantie is inderdaad een wettelijke termijn van twee jaar opgenomen. Dit is een garantietermijn die als minimum is voorgeschreven aan de lidstaten van de EU. Elke lidstaat mag daar andere regels voor maken. Zolang deze regels maar voordeliger zijn voor de consument.

Bij het omzetten van de Europese Richtlijn naar Nederlands recht is ervoor gekozen om deze twee jaar niet over te nemen. In de Nederlandse wet staat dat het product dat u koopt 'deugdelijk' moet zijn. Van veel producten mag u verwachten dat deze langer meegaan dan twee jaar. In veel gevallen kunt u de verkoper dus ook na twee jaar nog aanspreken volgens de Nederlandse wet."

Anders kan je de telefoon nog inleveren bij de mediamarkt of bij Zonzoo (daar krijg je nog 27 euro voor de telefoon en 80 als hij nog werkt).
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
je kan hem op marktplaats zetten met je verhaal erbij dat hij het niet meer doet .
er zijn altijd mensen die hem willen hebben voor onderdelen .
ik weet zeker dat je hem binnen een dag of 2/3 kwijt bent.
kijk maar bij marktplaats tik in mobiele telefoon onderdelen dan zal je zien dat je niet de enige bent.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ja op www.zonzoo.nl kun je hem direct verkopen

( vergeet niet aan te vinken dat je telefoon niet meer werkt )

als je op de link klinkt kom je al meteen uit bij jou eigen telefoon ( hij levert 27 euro op )