maakt de sony expira z mooie scherpe fotos en videos in alle licht onstandig heden ?

Hij heeft 13 megapixel camerea. En de balckberry die ik nu heb heb 5 megapixel zie je der verschil mee ?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zelf zeer tevreden over de camera van de Xperia z, nou moet ik bekennen dat ik de camera tot nu toe de beste vindt uit de Xperia lijn.

Antwoorden (1)

13 megapixel is betrekkelijk zinloos omdat de scherpte van een kleine lens een limiet heeft. Zelfs de meeste grotere objectieven van spiegelreflexcamera's halen dat oplossend vermogen niet (Het oplossend vermogen hangt af van de diameter van de lens en de kwaliteit ervan). De 13 Megapixel zijn wel nuttig voor grote afdrukken (vooral groter dan A4 formaat, zodat je geen blokjes gaat zien op je poster. Scherpte zul je er niet mee winnen. Het verschil tussen 5 megapixel en 13 is een afdruk met een lengte en breedte allebei 1.6 keer zo groot zijn als bij 5 Megapixel. 5 Megapixel is uitstekend voor A4 formaat, 13 megapixel dus iets van 45*30 cm (grofweg).
Fotografie is ondermeer vastleggen van het licht en met een telefooncamera ben je erg beperkt in je mogelijkheden. Voor zover ik weet zijn de nieuwe Nokia Lumia's erg geschikt voor foto's. Cnet geeft hoog op van de camera van de Xperia z, dus je zult je er zeker geen buil aan vallen.