Hoe moet je een Alcatel One Touch 918D rooten en overclocken?

Ik wil de Alcatel one touch 918d rooten, omdat ik niet tevreden ben met zijn prestaties in spellen. Hij lagt bijvoorbeeld al bij spellen als Hill Climb Racing. Hij draait op android 2.3.5. Is het ook mogelijk om de voor geïnstalleerde apps te verwijderen om meer intern geheugen te krijgen? Ik heb OneClickRoot al geprobeerd, maar dan krijg ik de melding 'No android device found, make sure USB debugging is turned on'. Maar hij is al op USB Debugging ingesteld. Verder, zodra het rooten gelukt is, zou ik hem graag willen overclocken. Is hier een bepaalde app/rom voor?

Mvg,
Micha

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (2)

Kijk eens op deze site:
http://www.ohwzo.nl/?p=1686
Volgens mij staat daar beschreven hoe je de alcatel kan rooten.
Let wel, ik heb het zelf niet getest.

V.w.b. overclocken, daarvoor zal de telefoon toch echt eerst geroot moeten zijn.
Daarna kun je in de google playstore diverse apps downloaden om de telefone e overclocken. Let wel, de accu gaat dan stukken sneller leeg.
Om meer geheugen vrij te krijgen kun je bijvoorbeeld link2sd installeren nadat de telefoon geroot is. De apps worden dan overgezet naar de sd kaart, zelfs de apps waarbij dit normaal niet mogelijk is.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De root moet gewoon lukken met de OneClickRoot tool, wij hebben al vele gebruikers geholpen met onze handleiding: http://www.telefoonrooten.nl/alcatel-one-touch-ot-918d-root/. Het kan zo zijn dat je de drivers niet (goed) hebt geïnstalleerd. Deze zijn te downloaden via: http://www.alcatelonetouch.com/global-en/images/contents/faq/usb_host_driver_2.0.6.8.rar.

Succes!