Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom kan ik de GPS van mijn Nokia E6 niet gebruiken als mijn toestel geen internetverbinding heeft?

Als ik mijn GPS wil gebruiken moet ik eerst mijn internet aanzetten (mobiel of Wi-Fi) voor hij mijn locatie vindt. Vanaf dat moment kan ik verder doen zonder internet, het internet is schijnbaar enkel nodig om de initiële positie te kunnen bepalen.
Maar nu ga ik volgende week op reis naar Italië, en ik zou graag daar de GPS kunnen gebruiken zonder dat ik hiervoor moet roamen. Is dit mogelijk, en indien ja, hoe stel ik dit in?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
683

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

In de winkel hebben ze mij uitgelegd dat de gps van een smartphone enkel werkt via de internetverbinding omdat dit anders is dan bij een gewone gps. In een gewone gps zitten standaard de kaarten erbij en die werkt via de satelliet. Een smartphone moet zijn gegevens via het internet ophalen anders lukt het niet.
Anders moet je nog eens navraag doen in de winkel waar je hem kocht.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding