Waarom kan ik de GPS van mijn Nokia E6 niet gebruiken als mijn toestel geen internetverbinding heeft?

Als ik mijn GPS wil gebruiken moet ik eerst mijn internet aanzetten (mobiel of Wi-Fi) voor hij mijn locatie vindt. Vanaf dat moment kan ik verder doen zonder internet, het internet is schijnbaar enkel nodig om de initiële positie te kunnen bepalen.
Maar nu ga ik volgende week op reis naar Italië, en ik zou graag daar de GPS kunnen gebruiken zonder dat ik hiervoor moet roamen. Is dit mogelijk, en indien ja, hoe stel ik dit in?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (1)

In de winkel hebben ze mij uitgelegd dat de gps van een smartphone enkel werkt via de internetverbinding omdat dit anders is dan bij een gewone gps. In een gewone gps zitten standaard de kaarten erbij en die werkt via de satelliet. Een smartphone moet zijn gegevens via het internet ophalen anders lukt het niet.
Anders moet je nog eens navraag doen in de winkel waar je hem kocht.