Hoe krijg je beschermfolie glad en zonder luchtbellen op het scherm van je smartphone?

Als je folie op gewone ruiten wilt plakken werkt het wel aardig met zeepsop en een trekker.
Dat is vast niet de bedoeling met het scherm van een telefoon, maar hoe moet het dan wel?

En kun je folie nog een keer hergebruiken als het heel bobbelig op je telefoon zit?

Het lijkt me vooral lastig omdat het om een relatief klein scherm gaat, anders dan bijv bij een tablet.

11 jaar geleden
7.2K

Antwoorden (3)

De methode waarop je boeklon het beste kunt plakken werkt hier ook goed bij:
- je haalt het eerste stukje van de beschermfolie los, en plakt het begin recht bij het de onderkant van het scherm vast
- dan neem je een schone stofdoek (of ander zacht doekje) en daarmee duw je zachtjes, al wrijvend, de rest van de folie naar boven toe. Als je dat heel rustig doet komen er geen luchtbellen tussen.

Toegevoegd na 2 minuten:
Je kunt het opnieuw proberen als het reeds heel bobbelig zit, maar de kans zit er dan in dat je het plastic hebt uitgerekt. Dus dan krijg je het nooit meer helemaal glad. De truc is dat er géén druk op uitgeoefend wordt. Gewoon heel zachtjes vastdrukken.

Toegevoegd na 32 minuten:
Een beetje krom geformuleerd: niet zodanig druk zetten dat het plastic uitrekt, maar alleen lichtjes aanduwen zodat het op het scherm glijdt.
Amadea
11 jaar geleden
Ik heb als ik dat doe altijd wel een klein stofje onder het folie.
Als dat gebeurd krijg je de luchtbel die dan ontstaan nooit weg!
Ik ga daarom altijd in de douche staan, en zet de warme kraan open!
Hierdoor ontstaat er mist in de badkamer! En daardoor zal er geen stof meer aanwezig zijn!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het beste kun je met een bankpas rustig over de schermfolie in de richting mee strijken als je plakt. Zo glijdt alle lucht netjes weg.