Nee, de GPS functie op de iPhone maakt altijd gebruik van je dataverkeer / wifi om je positie te bepalen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
gvrox
11 jaar geleden
Plaatsbepaling met GPS gaat via satellieten, daarvoor is geen internet nodig. Om de juiste kaart te tonen is dat wel nodig, omdat die data niet is opgeslagen. Er zou dus best een navigatie-applicatie kunnen bestaan die gebruik maakt van vooraf geinstalleerde kaarten (dus ja, bij installatie heb je wel een verbinding nodig, maar dat doe je dan toch via wifi)
GPS maakt altijd gebruik van het internet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
GPS maakt geen gebruik van internet. Voor T-mobile klanten is er een gratis navigatie app: Navigon. De kaarten hiervoor worden op je telefoon opgeslagen. Voor Nederland is dit gratis. De app is uit te breiden met buitenlandse kaarten, maar dit kost wel geld (vanaf €9,99).
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik gebruik Navigon het gebruikt totaal geen internet, Maar je moet wel je kaarten op voorhand downloaden en installeren voor deze heb je wel internet nodig.